شناسهٔ خبر: 148307 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ولایتی در روسیه:آمریکایی‌ها را وادار به خروج از منطقه خواهیم کرد

ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری که به روسیه سفر کرده است، در سخنانی تاکید کرد حضور ایران در سوریه و عراق مستشاری است و در صورتی که این کشورها درخواست کنند فورا خارج خواهیم شد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری که با هدف رساندن پیام ویژه امام خامنه‌ای و همچنین پیام رئیس جمهوری کشورمان به روسیه سفر کرده است، به اظهارنظر درباره مسائل منطقه‌ای پرداخته است.

ولایتی گفت حضور ایران در کشورهای سوریه و عراق، مستشاری است و در صورتی که دولت‌های مذکور خواهان خروج شوند، فورا خارج خواهیم شد.

وی در واکنش به درخواست زورمدارانه آمریکا از ایران برای خروج از سوریه و عراق اظهار داشت ما با درخواست آمریکا در این کشورها حضور پیدا نکرده‌ایم که با درخواست آن خارج شویم.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد : مستشاران نظامی ایرانی در صورتی که مقامات قانونی سوریه اعلام کنند نیازی به  حضور آنها ندارند، سوریه را ترک خواهند کرد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد : در صورتی که ایران و روسیه در شرایط کنونی از سوریه خارج شوند، تروریسم بار دیگر برای سیطره بر این کشور بازخواهد گشت.

دکتر ولایتی تاکید کرد : اگر آمریکایی‌ها از خاورمیانه خارج نشوند، ما آنها را وادار به خروج خواهیم کرد.

وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران از پروژه آمریکا برای تجزیه کشورهای عراق و سوریه پرده برداشت و گفت : آمریکا به دنبال تجزیه عراق به سه بخش و سوریه به پنج بخش است.

وی درباره برجام اظهار داشت : باقی ماندن ایران در برجام در صورتی که تحریم‌های اقتصادی پایان نیابد، بی‌معنا و بی‌ارزش است.

ولایتی در واکنش به ادعاهای رژیم  صهیونیستی درباره حضور ایران در سوریه تاکید کرد حضور ایران در سوریه ربطی به اسرائیل ندارد.

نظر شما