شناسهٔ خبر: 148302 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تاجزاده بیانیه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ مجاهدین انقلاب را دوباره بخواند!

«نماینده» - در حاشیه اظهارات مصطفی تاجزاده مبنی بر این که به امیرانتظام ظلم کرده ایم ضروری است که بخش هایی از بیانیه مجاهدین انقلاب اسلامی در اردیبهشت ۱۳۶۰ که به امضای خود تاجزاده نیز رسیده بود را مرور کنیم؛ 

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ با انتشار بیانیه ای نقطه نظرات خود را در قبال دادگاه عباس امیرانتظام اعلام کرد. در این اطلاعیه ضمن برشمردن سوابق زندگی امیرانتظام و نحوه فعالیت وی در نهضت آزادی ایران آمده است:

اینک با توجه و دقت در این سابقه زندگی به این نکته می پردازیم که ادعای ایشان و دیگر «افشا شده ها» در مورد اسناد جاسوسخانه چیست و چگونه هست؟ در این جا گذشته از مطالبی که پیرامون صحت اسناد در بیانیه های شماره ۴۱ «جریان انحرافی در درون انقلاب را افشاء کنیم» و شماره ۴۷ «بررسی موضع گیری ها در برابر دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» آوردیم، خاطرنشان می سازیم که 
- می دانیم نخستین کسی که صحت اسناد را زیر سئوال کشید تیمسار مدنی بود که اینک همراه با اویسی، بختیار، نزیه، اشرف و دیگران به توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی مشغول است و پیش از آن، همه «افشا شده ها» سعی می کردند تماس های خود را توجیه کرده و برای آن دلیل بتراشند.

- همچنین می دانیم که تاکنون اسناد جاسوس خانه در مورد تماس افراد افشاء شده عملا صحیح بوده است و در ماهیت مدنی، نزیه، متین دفتری ، مقدم مراغه ای و خسرو قشقایی و ... آیا بازهم تردیدی هست؟ عملکرد و نوشته ها و گفته های اینان اینک گواه صادق درستی اسناد است.

- همه کسانی که کوشیده اند صحت اسناد افشاء شده را خدشه دار سازند، به تناقض گویی های متعدد و آشکاری تن داده اند، از آن جمله: «جعلی و ساخته دست دانشجویان خط امام است»، «جعلی و ساخته آمریکائیان علیه چهره های موثر است» ، « گزارش دهندگان به زبان فارسی تسلط نداشته اند» ، «این ها کار عناصر روسیه و توده ای ها است»، «توسط فاسقین تهیه شده و از روی نقشه و برنامه بوده»، «به دلیل عدم تائید مقامات مسئول و متخصص فاقد ارزش قانونی است»، «ترجمه اسناد به فارسی درست انجام نشده»، «مذاکرات و مکاتبات به عنوان یک مقام مسئول دولت و با اجازه دولت انجام گرفته است.» و... که این تناقض ها نشانگر تلاش اینان برای فرار از قانون است.

به راستی اگر اسناد جعلی است، پس اصرار بر اینکه ترجمه آن مغرضانه است و ناشیانه یعنی چه؟ و اگر ساخته دست آمریکائیان است و از روی نقشه صورت گرفته پس ادعای اینکه این ها استنباطات شخصی جاسوسان بوده است و یا آنکه آن ها به فارسی تسلط نداشته اند، چه معنی م یدهد؟

و سرانجام اگر این ها ساخته دست فاسقین است، ادعای اینکه مذاکرات با اجازه دولت و... بوده است، چه دلیلی است؟

- دیدیم که کارشناسان تعیین شده از سوی دادگاه انقلاب نیز صحت ترجمه آنان را تائید و اعلام نمودند که: «بررسی اسناد لانه جاسوسی مربوط به عباس امیرانتظام توسط دو نفر از موثقین دادگاه انقلاب انجام و صحت ترجمه برادران دانشجوی خط امام به خلاف یاوه گویی های بعضی از مغرضین مخالف خط امام تائید گردید». (اطلاعیه دادستانی انقلاب، اطلاعات، ۱۲ اردیبهشت)

- اگر آمریکا اسناد جعلی برای بدنام کردن شخصیتها درست می کرد ... این قدر نمی فهمید که با رفتن امیرانتظام ها و نزیه ها، انقلاب ما شکست نخواهد خورد بلکه می بایست به فکر بدنام کردن آیت الله منتظری ها و ..... دیگرانی باشند که مسلما کنار رفتنشان از صحنه به انقلاب ضربه می زد. گذشته از آن مگر خود این ها رسما اعلام نکرده اند که مثلا خطر روسیه را خیلی بیشتر از آمریکا می دانند و برای عادی کردن رابطه با آمریکا اهمیت فراوان قائلند.

ضمنا باز هم خاطرنشان سازیم که ما قبول داریم برخی از این تماس ها ناشی از شیوه تفکر بوده، یعنی تفکری که می گوید «اگر آمریکا را شیطان کبیر بدانیم مارکسیسم شیطان اکبر است» ... و روشن است که این چنین تفکری همچنان که در بیانیه شماره ۴۱ نشان داده ایم اگر چه جاسوسی به معنای خاص کلمه نیست، ولی می تواند پیامدهای بسیار خطرناکی از جمله باز گشت آمریکا را داشته باشد و آیا عملا چه تفاوتی می کند اگر چه مجازات اخروی آن ها بنا به تشخیص پروردگار متفاوت باشد، ولی قابل توجه است که در میان این طرز تفکر امکان دارد افرادی جاسوس به معنای واقعی کلمه نیز وجود داشته باشند که عملکرد آنان را نمی توان صرفا به حساب آن طرز تفکر نهاد، بلکه باید قاطعانه محاکمه و مجازات شوند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پایان خطر وابستگان به غرب را مورد تاکید قرار داده و از دادگاه انقلاب اسلامی خواسته است که تحت تاثیر جوسازی ها واقع نشده و با قاطعیت عمل کند تاخدشه ای به خط راستین امام وارد نیاید.

کیهان ، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۳۰

برچسب‌ها:

نظر شما