شناسهٔ خبر: 148299 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برنامه‌های شورای عالی استان‌ها برای رفع مشکلات مردم

شورای عالی استانها نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به ظرفیت این شورا گفت: مجلس و دولت باید از این ظرفیت به‌نحو مطلوب استفاده کنند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا احمدی در جریان هفتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که  در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به جایگاه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: این جایگاه بسیار ویژه است و شورا می‌تواند مشکلات و نارضایتی‌های مردم در سطح کشور را به‌صورت ریز و با حضور خود در شهرهای کوچک و بزرگ حل کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید از شوراها کمک بگیرند گفت: این ظرفیت در شورای عالی استان‌ها بالاست و می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

احمدی قمی همچنین با تأکید بر اینکه اعضای شورا معتمدان مردم هستند و مردم از آنها حرف‌شنوی دارند افزود: نمایندگان از مشکلات مردم آگاه هستند و برای حل مشکلات مردم آمادگی دارند.

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها با اعلام اینکه "طرح‌هایی در دستور کار داریم تا مشکلات مردم را رفع کند"، تصریح کرد: در حال حاضر در دولت و مجلس اتفاقات خوبی نسبت به جایگاه شوراها رقم خورده است و ما دنبال آن هستیم که در مجلس و دولت نمایندگانی اثرگذار داشته باشیم.

 قمی در پایان هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران نیز گفت : امروز دو طرح دو فوریتی در دستور کار اعضا قرار گرفت که در نهایت دو طرح به تصویب اعضای شورای عالی استان‌ها رسید.   در ادامه جلسه نیز یک طرح فوریتی در دستور کار اعضا قرار گرفت و سپس برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

احمدی قمی در ادامه با اشاره به ظرفیت شورای عالی استان‌ها بیان کرد: در جلسه امروز طرحی به تصویب رسید که در صورت ارسال به مجلس و تصویب آن اثرگذاری بیشتری از شورای عالی استان‌ها در آینده خواهیم دید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییراتی در خصوص اسکان اعضای شورای عالی استان‌ها برای حضور در اجلاس‌ها صورت گرفته است گفت: بله در این زمینه تغییراتی صورت گرفته است به طوریکه از ۲، ۳ ماه پیش دیگر هتلی برای اسکان اعضا در نظر گرفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با دبیرخانه شورای عالی استان‌ها مبلغی به عنوان اسکان و هزینه خورد و خوراک به هر یک از اعضای شورای عالی استان‌ها داده می‌شود که این رقم برای هر یک از اعضا متفاوت خواهد بود.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: این طرح قطعا صرفه‌جویی در بحث هزینه‌ها خواهد داشت ضمن اینکه بسیاری از اعضای شورای عالی استان‌ها از طرح مذکور راضی بودند چرا که می‌توانند در خصوص اسکان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

در این اجلاس، عدنان محمد نصاری نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور جلسه با بیان اینکه خوزستان دارای نعمت‌های فراوانی چون آب، خاک، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع، معادن، آبراه‌های آزاد، بندر و راه‌آهن است گفت: متاسفم که با وجود این نعمت‌ها روز به روز محرومیت‌های خوزستان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چقدر صنایع افزایش پیدا کند جوانان خوزستان بیشتر بیکار می‌شوند گفت: در خوزستان زمین‌های کشاورزی زیادی در حال خشک شدن هستند. با اجرای پروژه‌های عظیم کشاورزی نزدیک به دو میلیون نخل خرمای خوزستان از بین رفته است.

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه چندین سال در خوزستان میلیاردها تومان در طرح‌های کشاورزی هزینه شد افزود: در مدت یک هفته و با ورود آب شرب به زمین‌های کشاورزی آبادان، خرمشهر و اروندکنار، همه بودجه و اعتبارات و کار ۲۰ ساله صدها مهندس، طراح و مجری و پول بیت‌المال به باد رفته و زمین‌های کار تبدیل به شوره‌زار شده است. آب شور در حال از بین بردن نخل‌های کشاورزان است و از وزیر کشاورزی می‌خواهم که کارشناسان مختصص در خوزستان را برای حل بحران آب مامور کند و با مشاهده خوزستان به داد کشاورزان و نخل‌داران آن برسد.

نصاری یکی دیگر از عمده‌ترین مشکلات خوزستان را عزل و نصب‌های سیاسی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این امر تحصیل و آموزش را قربانی کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه امروز بهداشت و درمان خوزستان در شان مردم آن نیست گفت: بیمارستان‌ها، خدمات خوبی به بیماران ارائه نمی‌دهند و مراجعه مردم به بیمارستان‌های دیگر رو به افزایش است.

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به سفرهای راهیان نور، چزابه و شلمچه و زائران اربعین گفت: این وضعیت ترافیک جاده‌ای را چند برابر کرده است در حالیکه خوزستان در مقابل این آسیب‌ها هیچ خدماتی جهت جبران دریافت نمی‌کند.

نظر شما