شناسهٔ خبر: 148297 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خبرهایی از صادرات کالاهای اساسی مردم به گوش می‌رسد

محمدرضا پورابراهیمی// رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهایی از صادرات کالاهای اساسی به گوش می‌رسد، چون مقرون به‌صرفه است و قاچاق کالاهای اساسی به موضوع مهم در کشور تبدیل شده در حالی که مایجتاج مردم است.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: اصلی ترین موضوع مربوط به تغییر قیمت‌ها در بازار، مسئله ارز است، سیاست‌های ارزی که دولت در این زمینه طی ماه‌های گذشته اجرا کرد، مناسب نبود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اقتصاد از مولفه‌های خودش تبیعت می کند و کتمان بازار غیررسمی ارز مشکلی را رفع نمی کند در حالی که دولت طی ماه‌های گذشته اصلا به این مسئله توجه نکرد.

پورابراهیمی افزود: با نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ ثابت نه تنها صادرات کشور توسعه پیدا نکرد، بلکه واردات هم زیاد شد و در سه ماه گذشته ۳۰ میلیارد دلار تقاضای واردات داشتم.

وی ادامه داد: صادرات ما با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ متوقف بود، آنچه الان در بازار سکه، خودرو و لوازم خانگی شاهد هستیم، ناشی از تاثیرات نرخ ارز در اقتصاد ایران است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کالاهای اساسی اولویت اول در استان باید باشد که از الان برای ماه‌های آینده تامین شده باشد.

وی ابراز داشت: خبرهایی از صادرات کالاهای اساسی به گوش می‌رسد، چون مقرون به‌صرفه است و قاچاق کالاهای اساسی به موضوع مهم در کشور تبدیل شده در حالی که مایجتاج مردم است.

پورابراهیمی گفت: خروج این کالاها از استان باید مورد نظارت دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: مسئله تفویض اختیارات را که از قبل در استان دنبال می‌کردیم، باید پیگیری می‌شود.

کار آبرسانی سیار به روستاها به هیچ وجه نباید معطل بماند

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان اظهار داشت: در زمینه وام‌های کشاورزی نامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ شده که تا پایان مرداد ماه اقدام اجرایی و مشابه انجام ندهند و کمکی به کشاورزان باشد.

وی با اشاره به معضل خشکسالی در استان گفت: در این زمینه جلساتی را با مجلس، دولت و ستاد بحران داشتیم و مصوباتی نیز داشتیم.

فدایی عنوان کرد: برای آب شرب روستایی ۱۱ میلیارد تومان برای آبرسانی سیار به روستاها و عشایر ابلاغ شده و درخواست دادیم که تا جای ممکن به صورت اسناد خزانه نباشد، بخشی از آن وجه باشد تا بتواند عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: کار آبرسانی سیار به روستاهایی که در معرض خشکسالی هستند و همچینین عشایر و دام‌های آنها به هیچ وجه نباید معطل بماند.

سرپرست استانداری کرمان اشتغال را امر ضروری دانست و گفت: بعضی از دستگاه ها در این زمینه مسؤولیت مستقیم دارند.

نظر شما