شناسهٔ خبر: 148295 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اخذ مالیات از سرمایه توجیه ندارد

مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:هدف اخذ مالیات بر درآمد است به عبارتی نباید از سرمایه، مالیات اخذ شود.

به گزارش «نماینده» عبدالرضا مصری، در خصوص موضوع اخذ مالیات گفت:درباره شرایط اخذ مالیات باید ملاحظاتی رعایت شود بطور مثال موضوع مالیات بر درآمد در قانون مالیات ها تعریف شده که امر مثبتی است و در این راستا باید از سود شرکت ها مالیات اخذ کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نباید موضوعی با عنوان مالیات بر حقوق مطرح شود بلکه هدف اخذ مالیات بر درآمد است به عبارتی نباید از سرمایه، مالیات اخذ شود بطور مثال به خود کارخانه مالیات تعلق نمی گیرد بلکه باید از درآمد کارخانه مالیات اخذ شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:صاحبان املاک زمانی که واحدهای مسکونی را اجاره می دهند باید بخشی از درآمد اجاره را به عنوان مالیات پرداخت کنند حتی باید مالیات واحدهای به فروش رفته را نیز پرداخت کند اما نباید از املاک فروش نرفته به دلیل گذشت زمان مالیات، اخذ کرد.

مصری ادامه داد:اصلاحا سرمایه به بازاری که سود در پی ندارد، نمی رود بنابراین باید شرایط برای سرمایه گذاری تسهیل شود تا از درآمد حاصل بتوان مالیات گرفت با انجام این مهم اقتصاد حرکت رو به جلو دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت باید زمینه سودآوری در بخش های تولید تسهیل شود تا سرمایه ها راهی بازارهای مولد اقتصادی شود.

نظر شما