شناسهٔ خبر: 148294 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زنگ خطر علاء الدین به صدا درآمد

عباس گودرزی43 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه خلاء مدیریت اجرایی بزرگترین معضل عدم رفع مشکلات بافت‌های فرسوده تهران است،گفت: ویران شدن برخی از معماری‌های کهن تهران با کوچکترین لرزش‌ها نگران کننده است.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی درباره حادثه سقوط آسانسور در پاساژ علاء الدین تهران، گفت: پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین می‌بایست مدیریت شهری اقدامات لازم را قبل ازوقوع حادثه برنامه‌ریزی کند تا از ایجاد اتفاقاتی که هزینه انسانی و اجتماعی  برای ما در کشور در بردارد، جلوگیری شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری آستین خود را بالا بزند و فکری به حال بناهای فرسوده پایتخت بکند تصریح کرد: خلاء مدیریت اجرایی مانع  رفع معضلات ساختمان‌های فرسوده در کشور است.

وی ادامه داد: بعضا مشاهده می‌شود که برخی از معماری‌های قدیمی در سطح تهران از جمله برخی از بالکن‌ها از نظر  عمرانی مقاومت بالایی ندارد بنابراین  امکان دارد با ویرانی بناهای مذکور، سلامت شهروندان به خطر بی‌افتد.

گودرزی افزود: شهرداری می بایست تیمی را برای شناسایی اماکن فرسوده ایجاد کند تا بتواند پس از شناسایی بافت‌های فرسوده اقدامات کافی برای تعیین و تکلیف بناهای مذکور را اتخاذ کند تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: خلاء مدریت اجرایی بزرگترین معضل عدم رفع مشکلات بافت های فرسوده در کشور است زیرا نمی‌توان با اخطار و تذکر معضل بافتهای فرسوده را برطرف کرد بلکه باید بافعالیتهای اجرایی معضل بافتهای فرسوده را ریشه کن کرد.

وی ادامه داد: مجلس نهادهای نظارتی است و نمایندگان وظیفه فرامنطقه‌ای نیز دارند بنابراین جا دارد کمیسیون‌های تخصصی مجلس قبل از ایجاد حادثه فکری بی‌اندیشند و مسئولان مرتبط بافتهای فرسوده ومرتبط را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس دعوت کنند تا  ازوقوع حوادث عمرانی در کشور جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه خلاء مدیریت اجرایی بزرگترین معضل عدم رفع مشکلات بافت‌های فرسوده تهران است یادآور شد: ویران شدن برخی از معماری‌های کهن تهران با خفیف ترین لرزش نگران کننده است.

نظر شما