شناسهٔ خبر: 148293 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

۳۰ درصد ساختمان‌های تهران ایمن نیستند

ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ۳۰ درصد ساختمان‌های تهران ایمن نیستند، گفت: مدیریت شهری باید به طور عاجل در موضوع بناهای ناایمن و بافت‌های فرسوده و ساختمان های فاقد استاندارد ورود کند.

به گزارش «نماینده» سیده فاطمه  ذوالقدر درباره وضعیت  سقوط آسانسور در یکی از پاساژهای تهران، گفت: حوادث متعددی در جای جای شهر تهران به واسطه عدم ایمنی و پایین بودن سطح نظارت رخ می‌دهد و همه از مسئول و مردم زبان به نقد می گشایند در حالی که مردم ابزاری به جز بیان ندارند.

 نماینده  مردم تهران درمجلس شورای  اسلامی  تصریح کرد:قاعده فراموشی، متاسفانه قاعده شناخته شده ای در بدنه مدیریت و اجرایی کشور شده است و از  همین رو مسئولان، متولی این مسئله  هستند که نقدها را ساماندهی کنندو مشکلات را رفع کند نه اینکه هرکس بار مسئولیت خویش را در نامه ای یا تذکری و یا اخطاریه ای خلاصه کند و بعد برای دفاع از کم کاری بگویید ما اخطار دادیم.

 وی ادامه داد: بعد از حادثه دلخراش پلاسکو پیگیری برای تشکیل کمیته ای جهت رسیدگی به ساختمان های ناایمن انجام شد و براساس گزارشات ایمن نبودن ۳۰ درصد ساختمان های تهران اعلام شد که صرفا به ارسال آیین نامه  به این ساختمان‌ها و آموزش کسبه قناعت کردند از جمله این ساختمان ها پاساژ علاالدین واقع در خیابان جمهوری تهران است که اتش سوزی چندی پیش که در ان رخ داد به واسطه همین سطح حداقلی ایمنی که متعاقب ابلاغ های فوق حاصل شده بود مهار شد، اما نبود ایمنی و استاندارد در این ساختمان ها را با حداقل ها نمی توان پوشش داد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: نباید با  بی‌توجهی و اهمال مسائل و فشارهای اقتصادی و هجمه‌های که در کشور شکل می گیرد، دستگاه ها و نهادهای نظارتی را از مسئولیت خود غافل کند و با کم توجهی هیزم بیار اتش این حوادث باشند.

 نلیب رییس کمیسیون فرهنگی  مجلس یادآور شد: مدیریت شهری باید به طور عاجل در موضوع بناهای ناایمن و بافت‌های فرسوده و ساختمان های فاقد استاندارد ورود کند و با اقدامی عملیاتی این معضلات را سامان دهد چرا که ازموده را ازمودن خطاست نباید اجازه دهیم جان مردم فدای کم کاری ها شود.

نظر شما