شناسهٔ خبر: 148291 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فساد مردم را عصبی می‌کند نه قطع و وصل تلفن

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نحوه ارائه گزارش آمار پروژه‌های مخابراتی استان فارس انتقاد کرد و گفت: لزومی ندارد که در اعلام پروژه‌ها شبهه‌ناک حرف بزنیم صرفاً به این دلیل که عدد بزرگ‌تری را اعلام کنیم بلکه باید عدد را واقعی اعلام کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد جواد آذری جهرمی صبح امروز در آئین گشایش پروژه‌های مخابراتی استان فارس با انتقاد از اینکه نحوه اعلام تعداد پروژه‌ها اشتباه است، اظهار داشت: پروژه با عملیات متفاوت است و اینکه اعلام می‌شود ۴ هزار و ۱۴ پروژه برای مردم مفهوم نیست چراکه حدود ۵۰۰ پروژه امروز افتتاح خواهد شد و بقیه موارد جزو کارهای عملیاتی بوده است.

وی با تشکر از مدیریت مخابرات استان فارس گفت: از فروردین‌ماه امسال تا امروز ۲۳۰ سایت روستایی و جاده‌ای به خدمات نسل ۴ پوشش داده شد و ۵۴۳ روستا به خدمات تلفن همراه مجهز شدند و کسی که مفهوم پروژه را می‌داند به این موضوع واقف است که در طول ۳ ماه اجرای ۴ هزار پروژه امکان‌پذیر نیست، آن‌هم با آماری که شبهه‌ناک است. لزومی برای شبهه‌ناک حرف زدن نیست، بنابراین باید آمار واقعی ارائه کرد.

*لزومی برای اعلام عدد بزرگ نیست

وی با بیان اینکه نباید به مردم دروغ بگوییم، تأکید کرد: لزومی ندارد که در اعلام پروژه‌ها شبهه‌ناک حرف بزنیم صرفاً به این دلیل که عدد بزرگ‌تری را اعلام کنیم بلکه باید عدد را واقعی اعلام کرد، من از مدیران خواهش کردم روش سنتی ارائه گزارش را کنار بگذارند برای نمونه اتصال یک سایت به فیبر نوری که پروژه محسوب نمی‌شود بلکه یک عملیات است و ما در مجموع ۲ پروژه داشتیم نه ۴ هزار پروژه یکی در حوزه انتقال یکی هم در حوزه دسترسی و در این ۲ پروژه ۴ هزار عملیات انجام شده است.

آذری جهرمی ادامه داد: خب اگر هزار میلیارد تومان در فارس هزینه شده بود کل زیرساخت‌های استان فارس را می‌شد نوسازی کرد و معلوم است که این آمار صحیح نیست، درحالی‌که ما ۹۳ میلیارد تومان هزینه کردیم خب این را باید با صداقت به مردم گزارش دهیم تا آنان از ما بپذیرند.

این مقام مسؤول خطاب به مسؤولان مخابرات فارس تاکید کرد: بحث حرف نادرست نیست و می‌دانم شما در چهارچوب هزینه تمام‌شده حساب کردید بلکه شیوه ارائه گزارش اشتباه است گرچه کاری که انجام‌شده کار بزرگی است چراکه در مدت ۳ ماه ۳۰ درصد مناطق محروم تحت پوشش قرار داده‌شده و توسعه پیداکرده و این عملکرد مناسبی است.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عقب‌ماندگی فارس در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی گفت: ۵۶۹ روستا در فارس در اقدام نخست به خدمات تلفن همراه نسل سوم و چهارم مجهز شده اما زیرساخت‌های ارتباطی در این استان با عقب‌ماندگی مزمنی روبه‌رو است که برنامه‌هایی را برای برطرف کردن مشکلات خواهیم داشت.

وی افزود: در ۲ فاز دیگر ۴۴۴ سایت ارتباطی باید پوشش داده شود که ۱۲۷۰ روستای دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد که در مجموع شاخص ۹۰ درصدی پوشش جمعیتی را در پایان امسال به دست خواهیم آورد، ضمن اینکه ۵۶۹ روستا خدماتش تکمیل شد و دستاورد خوبی است اما کافی نیست.

*اشاره به شیطنت‌ها

این مقام مسؤول همچنین به مشکلات موجود در شهر شیراز و مقاومت‌هایی که در برابر توسعه زیرساخت‌ها انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: در شهر شیراز مشکل‌داریم، در ۲ سال اخیر ۳۰ سایت به‌جای اینکه اجرایی شود جمع‌آوری‌شده و شهرداری اجازه نصب ۵۲ میلیارد تومان تجهیزات خریداری‌شده برای شهر شیراز را نمی‌دهد! البته دلایلش را ما می‌دانیم و به پروتکل‌های شهرداری احترام می‌گذاریم.

آذری جهرمی تأکید کرد: درست است که شهرداری باید به منافع مالی خود نگاه کند اما این مسئله نباید ظلمش به مردم برسد؛ البته بنده درخواست حل مشکل را به مسؤولان داده‌ام اما مثل‌اینکه با درخواست نیز مشکل حل نمی‌شود.

 وی با اشاره به شیطنت‌های برخی از افراد نیز در عدم عملیاتی شدن زیرساخت‌ها نیز افزود: شیطنت اینکه یک مدیر اجرایی از شهرداری جدا شود و جای دیگر مشغول شود و به خاطر اینکه اپراتور رقیبش نتواند کار کند، به او مجوز ندهد، این فرد را شایسته برخورد کرده و باید با او برخورد کرد و از استاندار محترم انتظار می‌رود که این موضوعات را با جدیدت دنبال کند.

*فساد مردم را عصبی می‌کند نه قطع و وصل تلفن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به رضازاده رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز که در این نشست قطع و وصل تلفن همراه و عدم پوشش اینترنت را دلیل عصبی شدن مردم عنوان کرد نیز گفت: آنچه مردم را عصبانی می‌کند چیزهای دیگری است، تبعیض و فساد است که مردم را عصبانی می‌کند.

آذری جهرمی در پایان نیز با بیان اینکه حرکت جمهوری اسلامی به سمت قله سخت است و این دلیل بر ضعف کشور نیست، تأکید کرد: البته اگر از ظرفیت‌ها درست استفاده نکنیم ممکن است در کمرکش آخر دچار مشکل شویم چراکه ما برای صعود به قله در کمرکش هستیم.

وی با بیان اینکه حرکت ایران در تمام عرصه‌ها با رشد قابل‌توجهی مواجه بوده است، افزود: دنیا نیز رشد کرده و توقعات مردم ما نیز به‌حق بالا رفته که راه پاسخگویی به آن مدیریت علمی، استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان و همدلی است البته خب برخی می‌گویند همدلی کنیم و بعد می‌خواهند هر چه می‌گویند عمل شود!

این مقام مسؤول با بیان اینکه مدیریت رهبری ما را از پیچ مشکلات عبور خواهد داد، تصریح کرد: گرچه دشمن با تمام قدرت وارد عمل شده، اما عملکرد ما نیز در برخی موارد اشتباه بوده است که باید برای حل مشکلات جهادی وارد عرصه شد.

نظر شما