شناسهٔ خبر: 148281 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تغییر موضع آمریکا در قبال تحریم نفتی ایران، قیمت نفت را پایین آورد

نفت43 قیمت نفت پس از اینکه آمریکا اعلام کرد درخواست‌ کشورها برای معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را بررسی خواهد کرد، کاهش یافت به طوری که نفت برنت کاهش بیش از یک دلاری را تجربه کرد.

به گزارش «نماینده»،هر بشکه نفت برنت با کاهش 1.70 دلاری 77.16 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 58 سنت کاهش 73.53 دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در ساعات اولیه معاملات امروز افزایش داشتند زیرا آمارها روز گذشته نشان داده بود ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بیش از میزان انتظار کاهش یافته است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت آمریکا درخواست‌ برخی از کشورها برای معافیت از تحریم‌های ایران را که از ماه نوامبر اجرایی می‌شود تا مانع از صادرات نفت این کشور شود، بررسی خواهد کرد.

بر اساس متن مصاحبه وی با اسکای نیوز در ابوظبی که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، پامپئو گفت: «چند کشور هستند که به آمریکا می‌آیند و درخواست معافیت می‌کنند.» وی نام این کشورها را اعلام نکرد.

واشنگتن پیش از این گفته بود کشورها باید تمامی واردات نفت ایران را از 4 نوامبر متوقف کنند یا اینکه با اقدامات مالی آمریکا مواجه خواهند شد و هیچ معافیتی وجود ندارد.

بر اساس آمار موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته 6.8 میلیون بشکه کاهش یافت. این کاهش بیش از انتظار بود.

همچنین از دیگر عوامل موثر بر بازار، تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بیشتر بر چین بود که این اقدام می‌تواند اختلاف تجاری میان دو کشور را شدت بخشد و رشد اقتصادی و تقاضا برای انرژی را کم کند.

شبح تعرفه‌های بیشتر بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی، قیمت کالاهای اساسی را به همراه ارزش بازارهای سهام کاهش داد.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی گفت: «اگر این تعرفه‌ها اعمال شود، بر رشد اقتصادی و تقاضا تاثیر خواهد گذاشت.»

نظر شما