شناسهٔ خبر: 148274 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش عارف به نقش برخی اصلاح‌طلبان در انتصابات شهرداری

عارف.jpg رئیس فراکسیون امید مجلس درباره نقش برخی از اصلاح‌طلبان در انتصابات شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»،محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، 20 تیر) در نشست خبری با اشاره به ضرورت توجه به گفت‌وگو میان جریان‌های سیاسی فعال  در کشور اظهارات داشت: گفت‌وگو در ذات انقلاب ماست و ما همواره از گفت‌وگو استقبال کردیم، متأسفانه یکی از چالش‌های امروز ما این است که با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کنیم، جریانات سیاسی باید به این نتیجه برسند که منافع آنها در گروی گفت‌وگو کردن است.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه رسانه و آسیب‌شناسی رسانه، گفت: رسانه در هدایت افکار عمومی نقش بی‌بدیلی در دنیا دارد و ما در کشور برای رسیدن به موقعیت آرمانی در این حوزه، فاصله زیادی داریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است که فضای عمومی کشور اعتماد به رسانه‌های داخلی ندارد، یکی دیگر از مشکلات این است که اصحاب رسانه احساس استقلال نمی‌کنند و حمایت واقعی که باید از خبرنگاران بشود، توسط دستگاه‌های مختلف نمی‌شود. 

عارف افزود: رسانه ملی که باید در برگیرنده نظرات مختلف در  جامعه باشد، به جای توجه به راه‌بُرد ملی، به شکل سلیقه‌ای برخورد می‌کند، به‌طور مثال، در موضوع رقص یک دختر و نشان دادن یک بازجویی یا محاکمه در رسانه ملی، آیا به کاهش معضلات فرهنگی کمک می‌کند؟ 

**باید تلاش کنیم نگاه مردم به رسانه‌های داخلی بیشتر شود

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به ضرورت جلب اعتماد مردم،گفت: ما باید تلاش کنیم که نگاه مردم به رسانه داخلی به نسبت رسانه‌های بیرون از کشور بیشتر شود و در ارائه اخبار به مردم وسواس داشته باشیم. گاهی یک خبر کذب باعث از بین رفتن اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی می‌شود. متأسفانه تخریب افراد در رسانه‌ها یکی از مشکلات موجود در رسانه‌های داخلی است؛ البته ما نافی نقد مشفقانه نیستیم.

عارف در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر حجاریان درباره هسته سخت اصلاح‌طلب،گفت: آنچه که مسلم است این است که کشور باید به سمت تحزب برود و خوشبختانه این موضوع امروز در فضای سیاسی کشور جا افتاده است، اگر تحزب در کشور رواج پیدا نکند، برخی گروه‌ها به شکل مقطعی وارد میدان شده و طبعا نسبت به عملکرد نیز پاسخگو نیستند. 

وی افزود: مردم باید از جبهه‌ها سیاسی بخواهند که پاسخگوی عملکرد خود باشد.

عارف تصریح کرد: به اعتقاد من منظور آقای حجاریان این بوده که یک هسته باثبات تشکیل شود که روند پروسه انتخاب افراد بالادستی در جریان اصلاحات را مدیریت کند.

** تاکنون اقدامی برای تشکیل حزب صورت ندادم

وی درباره برخی خبرهایی که درباره تاسیس حزب از سوی او مطرح می‌شود، نیز گفت: پس از انتخابات سال92  از سوی دوستان این مطالبه مطرح و کارگروهی‌هایی نیز برای این منظور تشکیل شد. موافقان و مخالفان تاسیس حزب نظراتشان را در این باره ارائه کردند.

رئیس فراکسیون امید مجلس افزود: با توجه به اینکه خیلی از دوستان معتقد بودند که اگر حزبی از سوی بنده تشکیل شود به تضعیف احزاب دیگر منجر می‌شود، بنابراین از سوی بنیاد امید ایرانیان و شخص بنده تاکنون اقدام عملی برای تشکیل حزب صورت نگرفته است.

**واکنش به نقش اصلاح‌طلبان در انتصابات شهرداری

وی در پاسخ به این سوالی مبنی بر نقش داشتن "الیاس حضرتی، علیجانی و  وی"  در قرار دادن گزینه‌های مورد نظرشان در شهرداری تهران گفت: آقای حضرتی را نمی‌دانم، ولی نقش داشتن آقای علیجانی و خودم در انتصابات شهرداری را قویا تکذیب می‌کنم.

عارف در ادامه این نشست در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر عدم ورود فراکسیون امید به مسائل و مشکلات اقتصادی علیرغم تشکیل کمیته‌ای برای رفع حصر در روزهای ابتدایی مجلس دهم گفت: علت تشکیل کمیته رفع حصر در همان ماه‌های اول مجلس دهم مطالبه مردمی از فراکسیون امید بود.

رئیس فراکسیون امید مجلس افزود: اولویت اصلی ما مسائل اقتصادی است. در همین راستا کمیته اقتصادی با حضور 9 نفر از نمایندگان و برخی کارشناسان اقتصادی تشکیل شده و درباره برون رفت از شرایط اقتصادی امروز کشور بحث و تبادل نظر می‌شود. علاوه بر این کمیته دیگری در بنیاد امید ایرانیان برای رسیدن به راه‌حل‌های اقتصادی تشکیل شده است.

نظر شما