شناسهٔ خبر: 148268 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

لاریجانی: بازاریان در مسائل مختلف آگاهانه و با تدبیر عمل کردند

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازاریان در مسائل و مقاطع مختلف آگاهانه و با تدبیر عمل کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»،علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، در دیدار با استاندار قم و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز قم  پس از استماع گزارش رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم و استاندار، اظهار داشت: مشکلات اصناف به خصوص نانوایان را بررسی کرده و نظر استانی را بیان کنید شاید مدل مناسبی برای حل مشکلات مشابه در کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زحمات اتاق اصناف مرکز استان قم که در فراز و فرودها با بصیرت عمل کرده است، تشکر می‌کنم، بیان کرد: بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مثبتی داشتند و بازاریان تهران نیز همین گونه‌اند ولی عده‌ای دخالت کردند.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات اصناف را حل کرد، افزود: بازاریان در مسائل مختلف آگاهانه و با تدبیر عمل کرده‌اند و این روند باید ادامه پیدا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتاق اصناف مرکز قم باید مشکلات اصناف را بررسی کرده‌ با استاندار قم در میان بگذارند، گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم تا مشکلات اصناف مرتفع شود.

رادیو و تلویزیون باید برای توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برنامه تهیه کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار پیشکسوتان ورزش پهلوانی زورخانه‌ای استان قم  گفت: رادیو و تلویزیون، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش باید برای توسعه ورزش پهلوانی زورخانه‌ای برنامه اجرایی تهیه کنند.

لاریجانی اظهار داشت: شما پلهوانان سرمایه ایران هستید و از اینکه می‌بینم شما در قم با روحیه شاداب فعالیت می کنید بسیار خرسند هستم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای هنر بسیار خوب و عمیقی است، بیان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای جسم، روح و جان را قوی می‌کند.

وی افزود: اشعاری که مرشد جوان قرائت کرد نشان می‌دهد که تا چه اندازه ورزش پهلوانی ما با فرهنگ اسلامی و خصوصیاتی معنوی عجین است.

لاریجانی با بیان اینکه در گذشته عیاران همیشه خصلت پهلوانی در آنها بروز داشت و لازم است که این فرهنگ را حفظ کنیم، ادامه داد: متأسفانه در زندگی مدرن  خیلی از مسائل از آن خصلت بومی خود خارج شده‌اند و باید این میراث ارزشمند را حفظ کرد و شما پیشکسوتان سرمایه هستید زیرا باید این میراث را به نسل‌های دیگر منتقل کنید که این امر وجهه خوبی برای ورزش کشور دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصیت ورزش پهلوانی که همزمان روح را لطیف و جسم را قوی می‌کند در جای دیگری مشاهده نمی‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد یکی از ورزشکاران حاضر در جلسه در زمینه توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را خوب توصیف کرد و گفت: رادیو و تلویزیون باید برای تبلیغ این ورزش برنامه تهیه کند و آموزش و پرورش نیز باید زمینه را برای آموزش دانش‌آموزان مهیا کنند؛ شهرداری‌ها نیز نباید برای تبلیغ ورزش پهلوانی پولی دریافت کنند.

لاریجانی توسعه ورزش پهلوانی در بوستان‌ها را نیز پیشنهاد خوبی دانست و اظهار داشت: ورزش باستانی با توجه به آهنگین بودن برای مردم جذاب است و کودکان، نوجوانان و جوانان را علاقمند می‌کند.

وی با بیان اینکه از محل بودجه 0.27 درصد باید برای توسعه ورزش زورخانه‌ای استفاده کرد، گفت: ورزش پهلوانی زورخانه‌ای سالم و ارزشمند است زیرا افراد با متدین و با معرفت پرورش می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی مثبت از خصلت‌های پهلوانی بیان کرد: باید بیمه مرشدهای ورزش پهلوانی زورخانه‌ای را بررسی کرده تا موانع این امر مشخص شود و اگر بتوان در کنار یکی از صندوق‌ها بیمه این قشر را در نظر گرفت می‌توان اقدامات مثبتی را انجام داد.

خانواده شهدا در استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران نقش موثر دارند

علی لاریجانی همچنین با خانواده شهیدان سعید و داوود احمدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خانواده شهیدان احمدی گفت: از خداوند می‌خواهم که عزت شما روز افزون باشد، خانواده شهدا در پیشگاه ملت ایران عزیز هستند و بر گردن همه ما حق دارید.

لاریجانی گفت: نقش خانواده شهدا در استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران موثر بوده است و از خدا می‌خواهم که سعادت دائم نصیبتان شود.

بیمه قالیبافان مورد توجه ویژه تأمین اجتماعی قرار گیرد

لاریجانی همچنین در این سفر در دیدار مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم و معاونان وی بر تقویت بخش درمان تأکید کرد و گفت: باید بیمه قالیبافان مورد توجه ویژه سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.

سازمان نظام صنفی کشاورزی پیش‌نویس طرح آمایش کشاورزی را تهیه کند

لاریجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی کشاورزی و هیئت مدیره سازمان نظام صنفی کشاورزی  اظهار داشت: حضور نمایندگان صنف کشاورزی در مراکز تصمیم‌گیری این حوزه می‌تواند کیفیت تصمیم‌گیری‌ها را افزایش دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام صنفی کشاورزی نهادی مدنی در حوزه کشاورزی است که می‌تواند به دولت و مجلس مشورت دهد.

لاریجانی گفت: سازمان صنفی کشاورزی می‌تواند پیش‌نویس طرح آمایش کشاورزی متناسب با مختصات سرزمینی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا این طرح به نتیجه برسد.

نظر شما