شناسهٔ خبر: 148267 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

اولین سفر اروپایی جمعی از نمایندگان در تعطیلات تابستانه!

سفر به اوکراین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در تعطیلات تابستانه به سر می‌برند، در قالب «گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین» به اوکراین سفر کردند.

به گزارش «نماینده»،جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در تعطیلات تابستانه به سر می‌برند، در قاب ب«گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین» به اوکراین سفر کردند.

سلمان خدادادی ریاست این گروه را برعهده دارد و این گروه از مرکز اسلامی مسلمانان اوکراین دیدن کردند و با شیخ احمد تمیم، مفتی مسلمانان اوکراین، به گفتگو نشستند.

اولین سفر اروپایی جمعی از نمایندگان در تعطیلات تابستانه!

براساس اطلاعات مندرج در وب‌گاه سفارت ایران در کی‌ یف،  اوکراین به لحاظ وسعت دومین کشور بزرگ اروپا پس از روسیه به حساب می‌آید که در قرون وسطی با عنوان روسیه کی یف (کیفسکی روس) هسته مرکزی اسلاوهای شرقی محسوب می‌شد. این سرزمین در پی جنگ‌های متعدد تجزیه شد و تحت کنترل سایر کشورها بویژه لهستان و از اواخر قرن هجدهم تحت لوای روسیه در آمد. پس از انقلاب اکتبر سال ۱۹۱۷ در روسیه، اوکراین از جمله جماهیر سوسیالیستی اتحاد شوروی محسوب شد. این کشور در تاریخ ۲۴/۸/۱۹۹۱ و پس از فروپاشی شوروی به استقلال رسید. 

اوکراین حتی درزمانشوروی هم واجد حق رای در سازمان ملل متحد بوده و از ۲۴ اکتبر ۱۹۴۵ عضو این سازمان محسوب می‌گشت. این کشور یکی از ارکان چهار گانه تشکیل دهنده شوروی بود که در تاسیس و انحلال این امپراطوری سهم بسزائی داشته است.

دو هفته پیش اعلام شد تعطیلات مجلس به منظور رسیدگی به مشکلات اقتصادی به تعویق افتاده است!

در همین زمینه اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس  ۵ تیر ۱۳۹۷  گفت: با توجه به لوایح و طرح‌هایی که در هئیت رئیسه مجلس وجود دارد و ظرف امروز و فردا تمام نمی‌شود هئیت رئیسه بر اساس رای استمزاجی اعضا، تصمیم گرفت تا مجلس هفته آینده هم برای اتمام بررسی طرح‌ها و لوایح جلسه علنی داشته باشد.

وی افزود: مجلس پس از تصویب و بررسی طرح‌های در دستور، به تعطیلات تابستانه خواهد رفت و این تعطیلات همواره سر جای خود است.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این تصمیم بیشتر تصمیم هئیت رئیسه مجلس بوده و کلیت مجلس و نمایندگان هم با آن موافق هستند.

عباسی تاکید کرد: ۲ هفته تعطیلات مجلس سر جای خود بوده، اما در حال حاضر زمان آن به تعویق افتاده است.

اما در حالی تعطیلات یک هفته‌ای مجلس به دلیل بررسی مشکلات اقتصادی کشور به تعویق افتاد و مقرر شد نمایندگان در جلسات علنی این هفته مجلس حضور داشته باشند که در دستور کار  هفته قبل مجلس خبری از ارائه طرح‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی و بررسی اوضاع اقتصادی نبود!

جلسه روز یکشنبه هفته پیش مجلس به بررسی سوال از وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داشت آن هم سوالی که مربوط به حداقل ۷ ماه پیش بود.

تقریبا تمام جلسه روز سه شنبه مجلس در پشت درهای بسته با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر «صنعت، معدن و تجارت» گذشت و وقت باقیمانده آن جلسه نیز به تذکر و اظهار نظر گذشت.

بخش ابتدایی جلسه علنی روز چهارشنبه هفته پیش مجلس شورای اسلامی نیز غیرعلنی بود و حتی نمایندگان در این جلسه با تصویب طرح «اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب و طرح حمایت از فرهنگ مصرف محصولات ایرانی» مخالفت کردند.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هفته پیش در گفت‌وگو با میزان از نهایی شدن پیش‌نویس طرح ۲۴ ماده‌ای «حمایت از اقتصاد ملی در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا» و جبار کوچکی‌نژاد عضو فراکسیون «نمایندگان ولایی» نیز در گفت‌گو با میزان از تهیه طرحی با عنوان «مقابله با تحریم‌های آمریکا» با قید یک فوریت خبر دادند.

روز چهارشنبه هفته قبل علی مطهری که اداره بخش پایانی جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، ضمن به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه گفت که جلسه بعدی مجلس روز یکشنبه، ۳۱ تیر با ادامه دستور کار هفتگی برگزار خواهد شد؛ بنابراین مجلس بدون آنکه طرحی درباره اوضاع اقتصادی را بررسی و تصویب کند به تعطیلات تابستانه رفت.

نظر شما