شناسهٔ خبر: 148263 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تلاش برای جمع‌آوری مدارس کپری، خشتی و گلی تا پایان امسال

مدارس کپری 43 معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با تحویل ۷۰۰۰ کلاس درس به آموزش و پرورش، حدود یک میلیون متر مربع به فضای آموزشی مدارس کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، داریوش ورناصری، اظهار کرد: از سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تحویل حداکثری کلاس‌ها و مدارس به منظور بهره‌برداری دانش‌آموزان، به خصوص استان‌هایی است که از سرانه فضای آموزشی کمتری برخوردار هستند.

وی افزود: یک هزار و ۶۰۰ پروژه در قالب هفت هزار کلاس درس در حال آماده شدن و تجهیز هستند که امید است تا آغاز سال تحصیلی جدید، به آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور تحویل داده شوند.

ورناصری ادامه داد: با تحویل این پروژه‌ها، حدود یک میلیون متر مربع به فضای آموزشی مدارس کشور افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی سیستم گرمایشی از موضوعات اساسی است و در دستور کار این سازمان قرار دارد، تصریح کرد: نوسازی و ایمن‌سازی مدارس استان‌هایی که سامانه گرمایشی یا سرمایشی آن‌ها از استاندارد خاصی برخوردار نیست، در حال فعالیت هستند تا آن مدارس از لحاظ سیستم گرمایشی استاندارد شوند، قطعا با استانداردسازی، آن مدارس نیز آماده بهره‌برداری خواهند شد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: یکی از موضوعات اساسی که به جد توسط سازمان پیگیری می‌شود، مدرسه سبز است که تمامی ادارات کل سراسر کشور به این موضوع اهتمام دارند و در حال تلاش هستند تا مدارسی که تحویل داده می‌شوند بر اساس شاخص‌های مدرسه سبز از جمله بهینه‌سازی مصرف انرژی و صرفه‌جویی در این زمینه طراحی‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: امید است در سال‌های آینده تمام مدارس کشور به مدرسه سبز تبدیل شوند و دانش‌آموزان بتوانند از فضاهای آموزشی شاداب، ایمن و مناسب استفاده کنند.

ورناصری در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها مدارس کپری، خشتی، گلی و کانکسی وجود دارد، بیان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان جمع‌آوری آن مدارس در سال جاری است که در این زمینه برای جمع‌آوری آن‌ها اعتبار لازم به استان‌ها ابلاغ شده است و تاکنون اقداماتی صورت گرفته که امید است بتوان تا پایان سال جاری این مدارس را جمع‌آوری کرد.

وی با بیان اینکه از برنامه‌های اصلی سازمان تا پایان برنامه ششم توسعه، رساندن سرانه فضای آموزشی برخی استان‌ها به سطح میانگین کشور است، گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز ۵.۱۸ سانتی‌متر مربع است که تلاش می‌شود استان‌هایی که از لحاظ سرانه در رده پایین‌تری قرار دارند به حداقل میانگین کشوری برسند و استان‌هایی که بالاتر هستند روند افزایش آن‌ها ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی موجود در کشور توسط خیرین احداث، تکمیل و یا خیرین در ساخت آن‌ها مشارکت دارند که امید است امسال این عدد به ۵۰ تا ۶۰ درصد برسد.

نظر شما