شناسهٔ خبر: 148260 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاتب:هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هرچه سریع‌تر ادعای محمود صادقی را بررسی کند

کاتب// رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس معتقد است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید هرچه سریع‌تر به ادعاهای محمود صادقی درباره رانت برخی نمایندگان با شهرداری تهران رسیدگی کند تا شأن مجلس و نمایندگان حفظ شود.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا کاتب، در واکنش به ادعای محمود صادقی نماینده تهران درباره رانت برخی نمایندگان با شهرداری تهران گفت: اولویت حفظ شأن قوه مقننه است و طبق ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، حفظ حرمت، شأن و جایگاه تمام نمایندگان و مجلس یکی از وظایف است.

اگر ثابت شد نماینده‌ای رشوه گرفته باید با او برخورد شود

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در چنین شرایطی دو اتفاق حائز اهمیت است نخست اینکه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید بلافاصله فردی که مبالغی را تحت عنوان رشوه از شهرداری تهران دریافت کرده مشخص کرده و در صورت وجود چنین موردی باید طبق قانون با او برخورد و گزارش آن به صحن داده تا شأن نمایندگان حفظ شود.

رسیدگی به ادعای نماینده تهران در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان پیش از پایان هفته تعطیلات تابستانی مجلس

وی ادامه داد: اگر در جریان بررسی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان چنین فردی وجود نداشت باید با آقای صادقی برخورد شود چرا که اجازه ندارد هر مطلبی را انعکاس دهد و باعث شود شأن مجلس زیر سوال برود.

کاتب در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر مسئولیت هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این است که در اولین فرصت حتی پیش از پایان یافتن هفته تعطیلات تابستانی مجلس به این موضوع رسیدگی و پیگیر مستندات این موضوع شود تا فرد متخلف به افکار عمومی معرفی شود.

نباید 290 نفر نماینده را بی دلیل در مظان اتهام قرار داد

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به خاطر یک نماینده، 290 نماینده در مظان اتهام هستند که این امر منطق نداشته و عقلایی نیست از این رو رسالت هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان طبق آیین نامه مشخص بوده و باید بعد از بررسی هرچه سریع تر گزارش آن را به صحن علنی بدهد.

نظر شما