شناسهٔ خبر: 148229 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بازنگری در تیم اقتصادی دولت ثبات و آرامش را به بازار بازمی‌گرداند

ذوالقدر عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما همواره به صورت جدی و قاطع می‌خواهیم که تغییری در تیم اقتصادی دولت صورت گیرد؛ چراکه همین تغییر ممکن است ثبات و آرامش را به بازار بازگرداند.

به گزارش «نماینده» سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات موجود در موضوع اقتصادی کشور اظهار داشت: شرایطی که اکنون در کشور به وجود آمده است اصلاً شرایط خوبی نیست.

وی افزود: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی قطعاً خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت دوازدهم هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر لزوم بازنگری در تیم اقتصادی کابینه تصریح کرد: در حال حاضر هم نابسامانی در بازار ارز و سکه داریم و از طرفی هم در بخش مسکن و خودرو هم شاهد التهابات و سوءمدیریت هستیم.

ذوالقدر ادامه داد: ما همواره به صورت جدی و قاطع می‌خواهیم که تغییری در این بخش و البته تیم اقتصادی دولت صورت گیرد؛ چراکه همین تغییر ممکن است ثبات و آرامش را به بازار بازگرداند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: این تغییر البته نشان می‌دهد که دولت به مطالبات نمایندگان و مردم توجه داشته و اهمیت می‌دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از نمایندگان مجلس به دنبال این هستند تا ضمن تغییر و تأکید بر بازنگری در تیم اقتصادی دولت برخی وزرای مربوطه همچون وزیر اقتصاد را استیضاح کنند، اما بهتر است رئیس‌جمهور هم تغییراتی را در کابینه خود به ویژه در تیم اقتصادی صورت دهد.

ذوالقدر یادآور شد: ‌به هر حال همه با هم باید با یک اتحاد و هم‌افزایی کار کنند؛ چراکه هدف یکی است و ما می‌خواهیم آن ثبات و آرامش لازم به بازار بازگردد و مردم خیالشان نسبت به آینده آسوده شود و ان‌شاءالله این کار به زودی محقق خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که مشخصاً مجلس در این رابطه با توجه به نامه اخیر نمایندگان مبنی بر تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اقداماتی خواهد داشت، گفت: جلسات مختلفی در مجلس در این رابطه برگزار شد. نمایندگان هم در هیأت رئیسه هم به دنبال طرحی بودند تا بر این اساس بازار سامان یابد.

عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر نظارت قوی و جدی نمایندگان مجلس در این نابسامانی‌های اقتصادی عنوان کرد: اینکه ما نقطه نظراتمان را به دولت بگوییم و آنها هم اعمال شود، می‌تواند تأثیربخشی بالایی داشته باشد، البته بسیاری از مواردی که ما متذکر می‌شویم در قالب قانون در کشور وجود دارند و نیاز به تدوین قانون جدیدی نیست.

ذوالقدر در پایان گفت: بنابراین نیاز به تصویب قوانین جدید نیست و از طریق تغییراتی که در دولت خود در تیم اقتصادی‌اش انجام می‌دهد و همچنین همکاری بین دولت و مجلس و جلسات غیرعلنی مجلس می‌توانیم به‌نوعی تعاملات برسیم تا از این طریق از بحران کنونی اقتصادی عبور کنیم.

نظر شما