شناسهٔ خبر: 148224 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تامین هزینه های دلاری خانوارها با دستمزدهای ریالی دشوار است

نادر قاضی پور/431 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از تضعیف اقتصاد خانوارها به دلیل تداوم گرانی ها انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» نادر قاضی پور،  درباره وضعیت اقتصادی خانوارهای کشور گفت:باید پذیرفت تداوم گرانی ها معیشت خانوارهای که از درآمد متوسط و پایین برخوردار هستند را با مشکل جدی روبرو کرده است.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود:اینکه در کشور حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان بصورت محدود و با محاسبات ریالی افزایش یابد اما هزینه و قیمت بسیاری از کالاها بر اساس نرخ دلار رشد کند غیرقابل قبول است چرا که در این وضعیت سطح معیشت خانوارها تضعیف می شود.

انتقاد از رشد روزافزون ثروت سرمایه داران بدون پرداخت مالیات

نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:افزایش نرخ ارز باعث شده سرمایه داران، ثروتمند تر شوند و خانوارهای مستضعف جامعه ضعیف تر شوند این در حالی است که در شرایط مذکور ثروتمندان مالیاتی نیز پرداخت نمی کنند.

قاضی پور در ادامه ی گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:دولت برای رسیدگی به وضعیت معیشتی خانوارها، حداقل باید اقلام خوراکی مانند برنج، گوشت، روغن، نان، قند و شکر را با قیمت مناسب به خانوارها ارائه کند در این راستا می تواند از ساز و کار ارائه سبد کالا استفاده کند.     

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:بخشی قابل توجهی از حقوق های محدود بسیاری از خانوارها صرف پرداخت اجاره بهای مسکن می شود بنابراین باید برای تامین مسکن برنامه های عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت باید ارائه شود.

نظر شما