شناسهٔ خبر: 148182 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نباید به سمت ترویج فضای دیجیتال در مدارس حرکت کرد

سیدمحمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش مجلس:متاسفانه دیده شده که برخی خانواده‌ها فرزندانشان را به استفاده از کتاب‌خوانی دیجیتال ترغیب می‌کنند در حالی که آسیب‌های ناشی از این موضوع کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمد جواد ابطحی با تاکید بر اینکه کتاب‌خوانی الکترونیک  جایگزین مناسبی برای کتاب‌خوانی سنتی نیست، گفت: وقتی افراد کتاب را دست می‌گیرند مالک آن می‌شوند و از سویی چشم را خسته نمی‌کند و در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری فراهم نمودن امکان تولید کاغذ از پودر آهک و سنگ، افزود: در حال حاضر کاغذهایی در کشور ساخته می‌شود که نیازی به استفاده از چوب درختان در تولید آنها وجود ندارد و دوستدار طبیعت هستند.

وی ادامه داد: با این اقدام از قطع بی‌رویه درختان جلوگیری می‌شود و همچنین سرعت تخریب محیط زیست نیز کاهش می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه استفاده از کتاب‌خوانی به صورت الکترونیک در دوران دبستان، راهنمایی و دبیرستان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، گفت: در این دوران باید کتاب‌خوانی به صورت سنتی مورد توجه قرار گیرد تا منجر به ایجاد انگیزه برای مطالعه و کتاب‌خوانی شود؛ البته استفاده از کتاب‌خوانی الکترونیک برای محققان، دانشجویان و پژوهشگران و برخی افراد می‌تواند در افزایش داده‌ها و اطلاعات آنها بسیار مثمرالثمر واقع شود.

ابطحی افزود: نباید به سمت ترویج فضای دیجیتال در مدارس حرکت کرد زیرا مشکلات زیادی را به همراه دارد؛ جوانان روحیه کنجکاوی و جستجوگرانه دارند و ممکن است کتاب‌هایی را مطالعه کنند که متناسب سن و سطح فکری آنان نباشد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم افزود: به هیچ وجه معلمان نباید دانش‌آموزان را به استفاده از کتاب‌خوانی الکترونیک ترغیب کنند؛ متاسفانه دیده شده که برخی خانواده‌ها فرزندانشان را به استفاده از کتاب‌خوانی دیجیتال ترغیب می‌کنند در حالی که آسیب‌های ناشی از این موضوع کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه کنونی استفاده از کتاب‌های درسی، تصریح کرد: در گذشته کتاب‌های درسی تحویل مدارس داده می‌شد تا دانش آموزان جدید بتوانند از آنها استفاده کنند اما متاسفانه در حال حاضر با تغییر تنها یک فرمول در کتاب‌ها خانواده‌ها را مجبور به خرید کتاب جدید می‌کنند و این موضوع باعث افزایش مصرف آب و کاغذ شده است. /

نظر شما