شناسهٔ خبر: 148178 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

باید از کسانی که به این ملت خدمت نمی‌کنند، طلبکار بود

آیت الله جنتی/2 دبیر شورای نگهبان با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دولتی منفعت‌طلب در دوره‌های مختلف اظهار داشت: در این سال‌ها این آدم‌های منفعت طلب نبودند که کار کردند، سپاهی‌ها، بسیجی‌ها و انقلابیون بودند که خدمات و دستاورد امروز نظام را رقم زدند.

به گزارش«نماینده»، آیت‌اللّه احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که صبح امروز (یکشنبه  ۱۷تیر) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: وظیفه ما این است که بفهمیم از نظر مقابله با دشمنان و هجمه‌های دشمنان و از نظر بنیه داخلی و از نظر سیاسی، اقتصادی در چه شرایطی هستیم.

وی افزود: شرایط امروز ما شرایط سنگینی است، در این چهل سال که از عمر انقلاب می‌گذرد ما با مشکلات اقتصادی، نظامی و امنیتی گوناگونی روبه‌رو بودیم. مسئله‌ای که باید به آن توجه داشت این است که دشمن روز به روز دشمنی خود را بیشتر می‌کند و یک عده  نیز در حال کمک به دشمن در داخل هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: باید امروز ارزیابی کنیم که قشری که در داخل به ندای همکاری با دشمنان جواب می‌دهند در چه وضعیتی هستند، باید منویات مقام معظم رهبری در این شرایط مورد توجه قرار گیرد، زیرا راه و مسیر انقلاب پر مشکل است و وظیفه ما طی کردن این راه است.

آیت‌اللّه جنتی اظهار داشت: یکی از وظایف ما این است که خدمات این چهل سال را به قشرهای مختلف مردم نشان دهیم، برخی گرانی‌ها و بی‌ثباتی‌ها در کشور حاکم است که صدای جوان‌ها را در آورده است. اگر قرار است کاری انجام شود، باید از راه‌های معقول صورت گیرد.

**اگر خدمات جمهوری اسلامی نبود امروز داعش در مرزهای کشور حاضر می‌شد

وی افزود: مقام معظم رهبری از اول انقلاب برای این نظام مجدانه و جهادگرانه کار کرده است و امروز نیز بسیاری‌ در تلاش‌اند تا نظام از شرایط کنونی خارج شود. جوانان ما باید به این موضوع توجه داشته باشند که اگر پای آمریکا و اسرائیل به این کشور باز شد، با مردم چه رفتاری می‌کنند؛ باید کسانی که می‌گویند "نه غزه نه لبنان"، بفهمند که اگر خدمات جمهوری اسلامی نبود، امروز داعشی‌ها، منافقین، آمریکا و اسرائیل چه بلایی سر ما می‌آوردند.

آیت‌اللّه جنتی تصریح کرد: اگر امروز در عراق، سوریه و لبنان نبودیم، امروز داعشی‌هایی که مسخ شده هستند که اسم‌شان را نمی‌توان انسان گذاشت، در مرزهای ما حاضر می‌شدند و همان بلایی را که بر سر مردم سوریه آوردند، سر ما می‌آوردند. اگر امروز جان، مال و ناموس ما در آرامش است به دلیل حضور ما در سوریه و عراق است. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ما در بسیاری از نقاط دنیا بدون اینکه منافع داشته باشیم، به ندای مظلومان لبیک گفتیم ولی در بحث سوریه و عراق اگر حضور پیدا نکرده بودیم، مستقیما در خطر قرار می‌گرفتیم. علاوه بر کمک به مظلومین، هدف‌مان دفاع از امنیت و منافع‌مان بوده است، ما برای دفاع از جان، مال، حیثیت خودمان، حفظ انقلاب و دین‌مان در سوریه، لبنان و عراق حاضر شدیم.

**باید از کسانی که به این ملت خدمت نمی‌کنند، طلبکار بود

‌آیت‌الله جنتی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دولتی منفعت‌طلب در دوره‌های مختلف اظهار داشت: در این سال‌ها این آدم‌های منفعت طلب  نبودند که کار کردند، سپاهی‌ها، بسیجی‌ها و انقلابیون بودند که خدمات و دستاورد امروز نظام را رقم زدند. در قضیه حل مشکل آب خرمشهر شاهد بودیم که سپاهی‌ها و سپاه خاتم الانبیا به میدان آمدند و مشکل را حل کردند. برخی‌ها خیال می‌کنند که وقتی به امثال بسیج توهین می‌کنند، مردم یادشان می‌رود آنها چه کردند. این همه شهید دادند تا جلوی بعثی‌ها، صدام و شرارت‌شان گرفته شود. اگر این بسیجی‌ها نبودند مال و ناموس مردم را غارت می‌کردند.

وی با بیان اینکه باید از کسانی که به این ملت خدمت نمی‌کنند، طلبکار بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها گفتند، امکانات مملکت زیاد است. باید کاری کنیم که تولید و ثروت کشور افزایش پیدا کند. مشکل این است که این کارها دست کسانی است که نمی‌خواهند کار کنند. باید طلبکار باشیم از این‌ افراد که یا به فکر ارتقای زندگی دنیایی خود و یا به دنبال تامین منافع سیاسی جریان‌شان هستند.

آیت الله جنتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: چه قدر این مرد بزرگ و عزیز سخنرانی کرد. نوشت. ابلاغ کرد و ستاد تشکیل داد که تنها راه کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است. چه کسانی باید انجام بدهند؟ همین‌ها که قدرت و بیت‌المال دست‌شان است.چرا کار نمی‌کنید؟از وزیر سوال کنید. باید مجاهدانه و مخلصانه کار کرد. چه کسی مسئول وضعیت فعلی است؟

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: عده‌ای به براندازی فکر می‌کنند که این نظام برود و نظام دیگری بیاید. باید گفت می‌شود جلوی قاچاق و فساد را گرفت. می‌توان جلوی قاچاق را گرفت، تولید را بالا برد و اشتغال ایجاد کرد. چه کسی باید این کار را صورت دهد؟ دولت. مردم جای طلبکاری احساس ناامیدی می‌کنند. باید به مردم امید دهیم.

وی با یادآوری دوران جنگ تصریح کرد: دیگر از زمان جنگ بدتر چیست؟ خداوند کمک می‌کند. تا جایی که می‌توانیم باید مردم را توجیه کنیم که مسائل قابل حل است. آن خدایی که چهل سال انقلاب را حفظ کرد باز هم حفظ می‌کند. درجه اول خداست و بعد سپاهی‌ها و بسیج که لشکر خدا هستند. باید مواظب باشیم  تا بی‌اعتمادی و نا امیدی بر ملت ما حاکم نشود.

نظر شما