شناسهٔ خبر: 148101 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عزم جدی در برخورد با فساد نداریم

احمد توکلی/2 رئیس هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: عزم جدی برای مقابله با فساد در کشور وجود ندارد و ما در این مسائل ورود کرده ایم و بزودی پرونده دارو، خودرو و گمرک شفاف سازی می شود.

به گزارش«نماینده»، احمد توکلی در نشست با تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که روز پنجشنبه در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) قزوین برگزار شد به سؤالات فعالان رسانه در عرصه‌های مختلف پاسخ گفت.

عزم جدی برای مبارزه با فساد نداریم

توکلی در پاسخ به سوال مهر، در این خصوص که آیا مسئولان عزم جدی برای مبارزه با فساد دارند گفت: متاسفانه نه، به هیچ عنوان این عزم دیده نمی شود به همین دلیل در سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت می خواهیم این عزم را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: البته ما تکلیف داریم و امیدواریم بتوانیم این عزم را ایجاد کنیم و مردم و مسئولان حساس شوند و فکر می کنیم شاید زمان زیادی لازم داشته باشیم اما کار شروع شده است.

بورسیه من، رانت نیست/ رجل سیاسی و دانشجوی ممتاز بودم

رئیس هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در پاسخ به سوالی در خصوص دریافت زمین و بورسیه برای خود بیان کرد: این زمین شرایط وقفی دارد و بورسیه هم به عنوان رجل سیاسی گرفتم و هیچ اشکالی ندارد و رانت محسوب نمی شود.

وی اضافه کرد: دانشجوی ممتاز بودم و تحصیل خود را هرگز رانت نمی دانم البته اگر به کشور نمی آمدم و خدمت نمی کردم اشکال داشت اما این بورسیه برای تقویت توان برای خدمت بود و شما مختار هستید که آن را رانت بدانید و یا ندانید.

توکلی اظهارداشت: هیچکدام از فرزندانم را با رانت جایی نفرستاده ام و اگر خطایی داشتم وارد این تشکل نمی شدم.

تخلف از قانون حداقل بی عدالتی است

وی بیان کرد: در شرایط کنونی هرگونه تخطی از قانون بی عدالتی است و باید همه در مسیر رعایت قانون حتی اگر به ضرر ما باشد حرکت کنیم.

توکلی یادآورشد: دیده بان شفافیت و عدالت را در ۱۶ استان کشور راه اندازی کردیم و می خواهیم نگذاریم سوء استفاده ای صورت گیرد و در این میان دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: عضویت در این تشکل مردمی آسان است اما باید مراقب باشیم تا هم سوء استفاده ای از این تشکل نشود و هم نردبان کسی نشویم و فقط دنبال شفافیت و اطلاع رسانی و جلوگیری از فساد و رانت باشیم.

قوه قضائیه در اولویت ما نیست/ نمی خواهیم آرامش مردم بهم بریزد

وی در پاسخ به سوال دیگری در این خصوص که آیا در شفاف سازی سراغ دستگاه قضایی هم خواهید رفت یانه گفت: به نظرما دستگاه قضایی در ایجاد آرامش کشور نقش حیاتی دارد لذا صلاح نیست فعلا در این دستگاه ورود کنیم.

توکلی تصریح کرد: البته در این بخش کار سخت است و می خواهیم آرامش مردم به هم نخورد اما امیدواریم که به تدریج سراغ این دستگاه هم برویم.

تیم اقتصادی دولت ضعیف است/ سیف باید برود

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر مهر، در خصوص ضعف تیم اقتصادی دولت اظهارداشت: تیم اقتصادی دولت واقعا ضعیف است و ابتدا باید سیف برود زیرا تاکنون موفق عمل نکرده اند.

توکلی اضافه کرد: اجرای هر مدلی از برنامه های اقتصادی شرایطی دارد و باید بستر و الزامات آن فراهم باشد و برای نمونه تیم اقتصادی در خصوص ارز شش ماه با تاخیر ورود کرد و سرانجام یک قیمت غیرکارشناسی داد و بازار به هم ریخت.  

وی در خصوص قراردادهای نفتی هم گفت: در این قراردادها نامه هایی نوشتیم و تذکر لازم داده شد و یک مدل طراحی کردیم که هیئت دولت تصویب کرد و با گفتگو توانستیم برخی مسائل را اصلاح کنیم اما در عمل اجرا نشد.

 موضوع دارو، خودرو و گمرک را شفاف سازی می کنیم

توکلی در خصوص اولویت این تشکل برای شفاف سازی اظهارداشت: مهمترین اولویت ما ورود به موضوعات مربوط به گرانفروشی و احتکار و رانت در دارو، خودرو و گمرک است که رقم های سرسام آوری دارد و می تواند به شفاف سازی خیلی از مسائل کمک کند.

نظر شما