شناسهٔ خبر: 148079 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارت کشور، خانه احزاب را در برگزاری همایش کمک نکرد

خانه احزاب عضو شورای مرکزی خانه احزاب از عدم همکاری وزارت کشور در برگزاری همایش اخیر انتقاد و تصریح کرد: : می‌توانستند برای برگزاری این همایش، مساعداتی را بکنند، امّا تنها مساعدتی که انجام شد، این بود که یک سالن از شهرداری گرفتیم.

به گزارش«نماینده»، حسین کنعانی‌مقدم، عضو شورای مرکزی خانه احزاب  با اشاره به همایش اخیر خانه احزاب اظهار داشت: با توجه به محدویدت‌های ایجاد شده از جمله نداشتن بودجه، عدم همکاری برخی مسئولین که قول داده بودند در همایش حضور داشته باشند، امّا نیامدند، فشارهایی که روی آقای کمالی به عنوان رئیس خانه احزاب بود و نامهربانی برخی گروه‌ها و احزاب، در مجموع، برگزاری این همایش اقدام شجاعانه‌ای بود.

وی در مورد اسامی مسئولینی که قرار بود در همایش خانه احزاب حضور پیدا کنند گفت: آقایان جهانگیری، لاریجانی، جلالی و برخی دیگر از مسئولین، که لحظات آخر، از حضور در همایش امتناع کردند.

کنعانی مقدم، تأخیر چند ماهه در برگزاری همایش خانه احزاب را ناشی از عدم همکاری برخی سازمان‌ها و تشکیلات دانست و اظهار داشت: آن‌ها می‌توانستند کمک کنند تا این همایش، همایش بزرگ و خوبی باشد، امّا متأسفانه تمایلی به همکاری نداشتند و عملاً ما با حداقل ظرفیت‌های موجود توانستیم همایش را برگزار کنیم و به نظر می‌رسد با همه محدودیت‌ها و امکانات، همایش خوبی بود.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب درباره فشارهای وارده به خانه احزاب و رئیس آن، گفت: این فشارها، هم از ناحیه کسانی بود که خودشان حزبی بودند و هم به ندادن بودجه برای همایش مربوط می‌شد.

کنعانی مقدم ادامه داد: بودجه احزاب در اختیار وزارت کشور است و هنوز به خانه احزاب نداده‌اند. می‌توانستند برای برگزاری این همایش، مساعداتی را بکنند، امّا تنها مساعدتی که انجام شد، این بود که یک سالن از شهرداری گرفتیم، و از دوستان شورای شهر و شهرداری که این کمک حداقلی را انجام دادند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه احزاب، در کشور ما بسیار غریب هستند، خاطرنشان کرد: احزاب دولت ساخته، تا زمانی که دولت‌شان سر کار است، به همه رانت‌های سیاسی و اقتصادی دسترسی دارند و وقتی که دولت‌شان کنار می‌رود، عملاً از رقابت‌های سیاسی خارج می‌شوند.

وی درباره برخی انتقادات به انتخاباتی بودن همایش خانه احزاب، به نفع رئیس آن، گفت: اینطور نیست؛ آقای کمالی همه سعی خود را انجام داد تا در پایان دوره یک‌ساله‌اش بتواند این همایش را برگزار کند و شش هفت ماه است که ما داشتیم برنامه‌ریزی می‌کردیم و هر سری، با مشکلاتی مواجه می‌شدیم و اکنون که دوره یکساله خانه احزاب رو به اتمام است، این همایش برگزار شد.

نظر شما