شناسهٔ خبر: 148071 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اقتدار؛ ازسوئیس تا تهران

امیرابراهیم رسولی رهایی از مشکلات امروز جامعه، از اقتصاد و بازار تا نقایص مدیریتی نیازمند اقتداری از جنس سوئیسی است؛ اقتداری که باید برخی از اعضای کابینه را با کارنامه ضعیفشان برکنار کرد.

به گزارش «نماینده» امیرابراهیم رسولی، مدیرمسئول سایت و ماهنامه «نماینده» در یادداشتی نوشت: «در صورتی که نفت ایران از منطقه به جهان نرود، دیگر کشورهای منطقه هم قادر به صادرات نخواهند بود؛ اگر می‌توانید امتحان کنید تا نتیجه‌اش را ببینید» موضع مقتدرانه حسن روحانی در سوئیس شاید مهمترین و استراتژیک‌ترین اقدامی بود که از ۹۲ تا امروز مشابهش وجود ندارد.

رهایی از مشکلات امروز جامعه ی ایرانی، از اقتصاد و بازار تا نقایص مدیریتی نیازمند اقتداری از جنس سوئیسی است؛ اقتداری که باید برخی از اعضای کابینه را با کارنامه ضعیفشان و هر عنصر ناکارآمد دیگری که امروز دولت را به چالش کشانده و نارضایتی عمومی ایجاد کرده، برکنار کند.

امروز دولت واقتصاد شوک میخواهد؛ شوکی به قدرت رفتن پیرمردهایی که ناکارآمدیشان مردم را به ستوه آورده و نسبت به کارآمدی کلیت نظام بدبین کرده است.

روحانی میتواند با اقتدار خود آرامش را به اقتصاد بازگرداند و با تزریق نیروهای سرزنده و متخصص جبران مافات کند و بداند می‌توان شرایط موجود را بدون ملاحظه‌ی روابط و فشار اطرافیان بهبود بخشید.

نمایندگان مجلس اگر لازم است باید به کمک روحانی بیایند،آنجا که رودربایستی یا فشار اجازه برکناری عناصر ناکارآمد را نمی‌دهد، استیضاح کنند و بدانند این جراحی گرچه خونریزی دارد اما در نهایت صحت است.

نظر شما