شناسهٔ خبر: 147984 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتشار لیست ناقص ارزبگیران دولتی بر ابهامات می افزاید

تجری سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، توضیحاتی پیرامون انتشار لیست ناقص ارز دولتی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده» فرهاد تجری، با اشاره به انتشار لیست ناقص دریافت کنندگان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، گفت: اگر قرار است درباره ارزبگیران دولتی اطلاع رسانی و شفاف سازی شود، نباید هیچ نقطه ابهامی در انتشار آن وجود داشته و یا استثنایی برای آن قائل شد.

سخنگوی کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، افزود: این رفتارهای دوگانه در انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نه تنها اثری بر شفاف سازی نمی گذارد بلکه به نحوی بر ابهامات می افزاید و فضا را گنگ تر و پر ابهام تر می کند.

انتشار دریافت کنندگان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نفع منافع عمومی مردم است

وی ادامه داد: بانک مرکزی تنها می توانست برای حوزه های طبقه بندی شده استثنایی قائل شود، در غیر اینصورت باید درباره سایر حوزه ها روشنگری و شفاف سازی صورت گیرد.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتشار دریافت کنندگان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نفع منافع عمومی مردم است، یادآور شد: جای هیچ نگرانی برای افراد و شرکت هایی که اقدامات آنها شفاف و روشن بوده وجود ندارد و مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود، چراکه شفاف سازی اقدامات سبب تقویت نتایج کارها و جایگاه افراد و شرکت ها می شود.

شفاف سازی بانک مرکزی باید بدون هیچ استثناء و ابهامی انجام شود

 وی افزود: در بخش هایی درباره دریافت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ابهام وجود دارد که افراد و یا شرکت ها بخواهند به صورت ویژه از این ارز استفاده کنند، عملکرد آنها مشخص نباشد و در خفاء و پنهان اقداماتی انجام دهند.

سخنگوی کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در فضای امروزی جامعه شفاف سازی بانک مرکزی باید بدون هیچ استثناء و ابهامی انجام شود، تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ با وصول شکایتی در این باره موضوع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را بررسی می کند.

نظر شما