شناسهٔ خبر: 147960 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«تمردکنندگان» از تصمیمات فرماندهی جنگ اقتصادی از کابینه حذف شوند

سیدحسین حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت: هر یک از اعضای تیم اقتصادی دولت که تصمیمات فرماندهی جنگ اقتصادی را برنمی‌تابند، باید با تصمیم دولت حذف شده و کسانی جایگزین شوند که از فرماندهی تبعیت می‌کنند.

به گزارش «نماینده» حسن حسینی شاهرودی،  در خصوص ارائه طرح استیضاح وزیر اقتصاد به کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینگونه اعمال فی‌البداهه‌ای که صرفا برخی نمایندگان می‌خواهند نشان دهند و عکس العملی که در قبال ضعف دولت دارند، شایسته نیست.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امروز هیچ انسجامی در تیم اقتصادی دولت نمی‌بینیم. بانک مرکزی هیچگونه هماهنگی با وزارت اقتصاد ندارد. وزارت صنایع نیز هیچ هماهنگی با وزارت اقتصاد ندارد و وزارت اقتصاد و صنعت و بانک مرکزی نیز هیچ هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه ندارند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همین امر موجب می‌شود در جلسات و خروجی اعضای اقتصادی کابینه تضاد دیده شود. باید تمام اعضای کابینه تیم اقتصادی را تشکیل داده و برای حل مشکلات اقتصادی هم صدا باشند و از فرماندهی واحد تبعیت کنند.

وی اظهار داشت: باید تمام همت و تلاش تیم اقتصادی کابینه درهمراهی و همکاری با فرماندهان جنگ اقتصادی باشد. متاسفانه این رویه و رفتار را در هیچ یک از اعضای تیم اقتصادی کابینه نمی‌بینیم. بنابراین اگر قرار است کسی استیضاح شود باید تمام اعضای کابینه اقتصادی استیضاح شوند نه یک وزیر.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: برکناری کامل اعضای تیم اقتصادی در شرایط فعلی به نفع کابینه نیست. ما به شدت درگیر جنگ اقتصادی هستیم، اگر جنگ سیاسی در کنار آن قرار گیرد آسیب هایی که متوجه ملت خواهد شد بسیار بیشتر خواهد بود. تمام تلاش ما بر این است که دولت خودش به میدان بیاید و مدیریت کار را به عهده بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم انسجام تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: هر یک از اعضای تیم اقتصادی دولت که تصمیمات فرماندهی جنگ اقتصادی را برنمی تابند باید با تصمیم دولت حذف شده و کسانی جایگزین شوند که از فرماندهی تبعیت می کنند. باید نگاه و صدای واحدی را از تیم اقتصادی دولت بشنویم. در این صورت می توانیم در اقتصاد آرامش داشته باشیم.

نظر شما