شناسهٔ خبر: 147892 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بلاتکلیفی پروژه‌های شهری و درجا زدن شهرداری تهران

شورای شهر تغییرات در سطح دو معاونت عمرانی و شهرسازی توسط شهردار تهران نیز نتواسته است ضعف‌های این دوره از مدیریت شهری را برطرف کند و بسیاری از پروژه‌های شهری در حوزه ‌های مختلف بلاتکلیف رها شدند.

به گزارش «نماینده» حدود ۹ ماه از که از حضور مدیران اصلاح طلب شهری می‌گذرد و در طی این مدت دیگر خبری از اتفاقات خوب در شهر نیست، اتفاقاتی که در دوره گذشته از مدیریت شهری رضایت شهروندان را در پی داشت.

این روزها دیگر خبری از کارگاه‌های شهری برای احداث پروژه‌های عمرانی نیست و مسئولان شهری تلاشی برای جلب رضایت شهروندان ندارند و حتی به دنبال خراب کردن سوابق درخشان مدیریت گذشته هستند.

تخریب مدیریت شهری در دوره قالیباف هم اکنون یکی از برنامه‌های اصلی مسئولان شهری است و اعضای شورای شهر تهران در جلسات خود مکررا دوره گذشته را زیر سوال می‌برند و این سوال مطرح می‌شود که اصلاح‌طلبان در این دوره خود چه کرده‌اند؟

شورای شهر تهران در این دوره و تا به اینجا نتواسته است انتظارات را برآورده کند و جلسات آنها کیفیت لازم را نداشته است و بیشتر زمان جلسات آنها صرف تذکرات حاشیه‌ای، سیاسی و حزبی شده است.

شهروندان تهرانی انتظار داشتند تیم جدید مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری بتواند حداقل مسیری را که در دوره قبل طراحی شده بود حرکت کنند اما با گذشت حدود ۹ ماه نه تنها این امر محقق نشده است بلکه بسیاری از پروژه‌های شهری بلاتکلیف رها شده‌اند.

اعتراضات مردمی به نحوه عملکرد مدیریت شهری همچنان ادامه دارد و در هفته‌های اخیر تعداد از شهروندان با حضور در مقابل درب ساختمان شورا و شهرداری تهران، لقب شورای بی کفایت را سر داده‌اند.

در دوره قبل مدیریت شهری مسئولان توجه ویژه ای را به گسترش فضای سبز و اماکن تفریحی داشتند و در این حوزه اتفافات خوبی صورت گرفت که از آن جمله می توان به بهره‌برداری از بوستان یاس اشاره کرد.

ایرج معزی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اشاره به پروژه‌های نیمه تمام شهرداری تهران اظهار کرد: در این دوره بنا داریم هر فصل پروژه جدیدی را به بهره برداری برسانیم.

شاید این حرف معاون جدید افشانی نیز همانند وعده‌های گذشته معاون وی در حد یک وعده باشد وعده‌ای که اجرا و عملیاتی نمی‌شود که در این بخش می توان به وعده‌های مکرر مسئولان شهری در این دوره در خصوص بهره‌برداری خط ۷ مترو تهران اشاره کرد خطی که با روی کارآمدن اطلاح‌طلبان به بهانه عدم ایمنی تعطیل شد.

پس از تعطیلی خط ۷ مترو تهران زمان‌های زیادی برای بهره‌برداری مجدد این خط اعلام شد که تا به امروز خبری از افتتاح نیست و مسئولان شهری در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده‌اند که خط اشاره شده شهریور افتتاح می شود.

در هر صورت شهروندان تهرانی هیچگاه وعده‌های توخالی مسئولان شهری و نوع فعالیت آنها را فراموش نخواهند کرد و قطعا در انتخابات آتی آن را لحاظ خواهند کردند.

نظر شما