شناسهٔ خبر: 147887 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارائه بودجه اضطراری در شرایط کنونی معنا ندارد

تاجگردون رییس کمیسیون بودجه مجلس، گفت: دولت باید در مجموعه اقتصادی خود تحولاتی ایجاد کند که این تحولات می تواند منجر به تغییر اعضای تیم اقتصادی، تاکتیک و یا راهبرد شود.

به گزارش «نماینده» غلامرضا تاجگردون، با اشاره به اعلام اخباری مبنی بر ارائه بودجه اضطراری از سوی دولتف گفت: ارائه بودجه اضطراری در شرایط کنونی معنا ندارد، چراکه دولت این اختیار را دارد که متناسب با بودجه فعلی صرفه جویی کرده و کمتر هزینه کند، لذا در حال حاضر متمم بودجه معنا ندارد به این دلیل که دولت می خواهد کمتر از بودجه خرج کند و کمتر بودجه خرج کردن مجوز نمی خواهد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که ۱۰۰ درصد درآمدها وصول نمی شود و به عنوان نمونه ۸۰ درصد درآمدها وصول شده  ۸۰ درصد نیز مصرف می شود، لذا بحث بودجه اضطراری موضوعیت ندارد.

دولت باید سعی کند کشور را بهتر مدیریت کند

وی با بیان اینکه اگر دولت می خواهد اطلاعاتی درباره نقشه راه به نمایندگان ارائه دهد می تواند در کمیسیون بودجه و یا صحن علنی مجلس حضور یافته و نمایندگان را از اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد مطلع کند، ادامه داد: دولت باید مدیریت خود بر بحث اقتصادی را انجام دهد، چراکه کشور با نفت ۸ دلار، ۱۰ دلار و ۲۰ دلار نیز اداره شده است، لذا دولت باید سعی کند که کشور را بهتر مدیریت کند.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مقام معظم رهبری و مجلس در شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه یک موضوع مشخص را به دولت عنوان کردند مبنی بر اینکه  مجلس به دولت در هر بخشی که مشکل دارد کمک می کند، تا مشکل بیکاری، اشتغال و تولید رفع شود.

ایران ۴۰ سال با تحریم زندگی کرده است

وی با بیان اینکه مجلس تاکنون به دولت کمک کرده است، افزود: اگر دولت نمی خواهد وظیفه خود را انجام داده و می خواهد آن را به مجلس منتقل کند، مجلس اصراری بر انجام این وظایف ندارد، هرچند که معتقد بوده دولت باید کار خود را انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ارائه بودجه اضطراری در شرایطی که هنوز تحریم ها اعمال نشده معنا ندارد، ادامه داد: ایران ۴۰ سال با تحریم زندگی کرده است، لذا اگر نداند که در این شرایط مملکت را چگونه اداره کند پس بعد از ۴۰ سال چه کرده است؟

دولت تاکنون هیچ واکنش مدیریتی و تاکتیکی نسبت به بحران ها نداشته است

عضو شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه، اظهار داشت: مجلس اعتقادی به ارائه بودجه اضطراری ندارد، البته به ارائه نقشه راه اقتصادی توسط دولت معتقد است.

وی با بیان اینکه بحران های اقتصادی در کشور ناشی از بی تدبیری است، افزود: مباحث مدیریتی و اجرایی در دولت مشکلاتی ایجاد کرده است، همانند اینکه  با اتخاذ یک استراتژی یک شب سکه و یک شب ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ارائه می دهند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید نقشه راه خود را مشخص کند تا مجلس نیز بتواند به مجموعه اجرایی کشور کمک کند، تصریح کرد: دولت باید در مجموعه اقتصادی خود تحولاتی ایجاد کند که این تحولات می تواند منجر به تغییر اعضای تیم اقتصادی، تاکتیک و یا راهبرد شود، در حالی که دولت تاکنون هیچ واکنش مدیریتی و تاکتیکی نسبت به بحران ها نداشته است، لذا باید تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

نظر شما