شناسهٔ خبر: 147864 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

چرا بررسی طرح "جامع جمعیت خانواده" از کمیسیون فرهنگی گرفته شده بود؟

سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعتراض نمایندگان کمیسیون فرهنگی و عدم قانع شدن آن‌ها از توضیحات هیات رئیسه سبب شد پس از چند ماه این دستور لغو و بررسی "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" مجدد به کمیسیون فرهنگی سپرده شود.

به گزارش«نماینده»، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به آخرین وضعیت "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" در کمیسیون فرهنگی، گفت: این طرح در حال گذراندن مراحل پایانی خود در کمیسیون فرهنگی بود که بنا به خواسته برخی از کمیسیون‎ها دستوری از هیات رئیسه مجلس رسید که باید برای بررسی آن کمیسیون مشترک تشکیل شود اما از آنجا که این دستور اعتراض نمایندگان کمیسیون فرهنگی را به دنبال داشت بررسی طرح چندین ماه متوقف شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پی این دستور و برای تشکیل کمیسیون مشترک، معرفی چند نفر از کمیسیون فرهنگی برای عضویت در کمیسون مشترک نیز درخواست شد اما کاملا واضح بود بررسی طرح  در کمیسیون مشترک به معنای از دست دادن وقت، انرژی و سرمایه بسیار است.
وی در ادامه بیان کرد: اعتراض نمایندگان کمیسیون فرهنگی و عدم قانع شدن آن‌ها از  توضیحات هیات رئیسه سبب شد پس از چند ماه این دستور لغو و بررسی "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" مجدد به کمیسیون فرهنگی سپرده شود.
سعیدی با بیان اینکه این طرح از چند روز دیگر در  دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار می‌گیرد، توضیح داد: دلیل این درخواست برخی مفاد مرتبط طرح با کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی و... بود در حالی که روال بررسی طرح‌ها این است با توجه به  موضوع اصلی طرح کمیسیون اصلی انتخاب و کمیسیون‎های فرعی صرفا مفاد و موارد به مرتبط با خود را بررسی می‌‎کنند.
وی اظهارکرد: بی‌توجهی به قوام و دوام خانواده، کاهش جمعیت، کاهش ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج، مشکلات خانواده‌ها همچون خشونت، طلاق، کودک آزاری و... از جمله مفاد مورد نظر طرح فوق به شمار می‌آید.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین معتقد است تصویب این طرح برای جلوگیری از افزایش آسیب‌های پیرامون خانواده‌ها ضروری است.

نظر شما