شناسهٔ خبر: 147854 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ولایتی:

دیری نخواهد گذشت که از سد تحریم‌های آمریکا عبور می‌کنیم

ولایتی/2 رئیس هیأت موسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مردم ایران دیری نخواهد گذشت که از سد تحریم های آمریکا عبور می کنند. این ماجرا مصداق آیه «عسی ان تکرهوا شیئاً و هو خیر لکم» خواهد بود.

به گزارش«نماینده»، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اهدای مدال‌های تیم‌های ایرانی مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا به موزه آستان قدس رضوی که امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امروز شاهد پیشرفت در رباتیک به عنوان بخشی از فناوری هوش مصنوعی هستیم. دانشجویان ما در بین ۱۵۰ واحد دانشگاهی که در کانادا جمع شده بودند، مقام اول را کسب کردند. این موفقیت نشان ‌می‌دهد ایران با اقتصاد مقاومتی می‌تواند در برابر تحریم‌ها پیش ببرد.

وی افزود: ایران در تاریخ ثابت کرده هر قله‌ای را می‌تواند فتح کند. هیچ ملتی به اندازه ایران در پیشرفت تمدن اسلامی نقش نداشته است.

ولایتی ادامه داد: امروز پس از پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی مقابل مخالفان و دشمنانش شاهد هستیم یک فرد عهدشکن می‌خواهد ایران را تحریم کند. ملت ایران از تلاش دولت برای مبارزه با این توطئه آمریکا پشتیبانی می‌کند.

رئیس هیأت موسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: می‌توانیم با تبدیل علم به فناوری، کشور را پیش ببریم. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجموعه‌ای که ۴۰ درصد آموزش عالی را شامل می‌شود، تصمیم دارد کارها را بر اساس حل مسائل کشور پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون عزیزانی که در دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت کار را بر عهده دارند، افرادی با تجربه در آموزش عالی کشور هستند.

ولایتی با اشاره به تغییرات مدیریتی یک سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی و توجه به رشد علمی دانشگاه از نکاتی است که در این یک سال به چشم می‌آید.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشرفت علم و دانش ایران در سال‌های پس از انقلاب، ادامه داد: تولیدات علمی کشور در سال‌های پس از انقلاب ۷۰ برابر شده است. تعداد دانشجویان نیز از ۲۰۰ هزار نفر به ۵ میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به سابقه طولانی علاقه ایرانیان به علم و دانش گفت: پس از ورود اسلام به ایران، خاصیت علم آموزی ایرانیان شکوفا شد. اگر دایره المعارفی از دانشمندان ایرانی تهیه شود، می‌بینید هیچ شهر و روستایی در تاریخ ایران وجود ندارد که یک یا چند دانشمند یا عالم بزرگ نداشته باشد. هیچ جای دنیا مردمی به اندازه ایران علاقه‌مند به علم و دانش پیدا نمی‌کنید. لذا انقلاب اسلامی زمینه بروز استعدادها را فراهم کرد و ما شاهد این رشد علمی بودیم.

ولایتی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: مردم ایران دیری نخواهد گذشت که از سد تحریم های آمریکا عبور می کنند. این ماجرا مصداق آیه «عسی ان تکرهوا شیئاً و هو خیر لکم» خواهد بود.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروز ایران قدرت اول منطقه است و کار آمریکایی‌ها نوعی انتقام‌گیری از شکست‌های آنها مقابل ملت ایران است.

وی در پایان از زحمات دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به موفقیت در مسابقات ربوکاپ تشکر کرد و گفت: به زودی شگفتی‌ها و شکوفایی‌هایی بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت.

نظر شما