شناسهٔ خبر: 147852 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ملکشاهی راد: استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار نمایندگان قرار دارد

ملکشاهی راد.jpg نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس با تشریح جزئیات استیضاح وزیر اقتصاد گفت: این حداقل کاری است که مجلس در مقابل خواسته‌های مردم می‌تواند انجام دهد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا ملکشاهی راد ظهر امروز در حاشیه نشست با تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: مردم و فعالان اقتصادی انتظار دارند نمایندگان مجلس سؤالات آن‌ها را در خصوص وضعیت بحرانی حال حاضر از مسؤولان بپرسند.

وی با بیان اینکه در این راستا وظیفه مجلس است که به‌ دنبال پاسخ‌گویی سؤالات مردم از سوی مسؤولان باشد، مطرح کرد: در حال حاضر استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار نمایندگان قرار دارد و این حداقل کاری است که مجلس در مقابل خواسته‌های مردم می‌تواند انجام دهد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس متذکر شد: موافق استیضاح وزیر اقتصاد هستم و آن را نیز امضا کرده‌ام، ضمن اینکه از این خواسته هرگز عقب‌نشینی نخواهم کرد.

ملکشاهی راد، استیضاح را به معنای توضیح خواستن و نه نابود کردن یک مسؤول دانست و افزود: گاهی بروز یک مسئله سبب رنجش مردم شده و به همین جهت افراد خواهان ارائه توضیحات از سوی مسؤول مربوطه می‌شوند، بنابراین نباید استیضاح را به معنای بدی تعبیر کرد.

وی، مکانیسم‌های نظارتی مجلس بر فرایند عملکرد مسؤولان را تذکر، طرح سؤال و استیضاح برشمرد و گفت: چنانچه این مکانیسم‌ها صورت نگیرند می‌توان گفت حداقل وظیفه نظارتی خود را انجام نداده‌ایم.

نظر شما