شناسهٔ خبر: 147718 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جلسه شورای شهر تهران؛

کلیات لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان به تصویب رسید

شورای شهر کلیات لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش«نماینده»، در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش ارائه لایحه‌ای برای ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان ارائه شد. 

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران در این باره اظهار داشت: با حضور کارشناسان از سازمان تاکسی‌رانی و دیگر دستگاه‌های ذیربط موضوع ایمن‌سازی حمل‌ونقل دانش‌آموزان مطرح شد.

وی گفت: تعداد زیادی مصوبه، آیین‌نامه و دستورالعمل در این زمینه وجود دارد که هیچ کدام از آنها جامع نیستند و امر نظارت و اجرا را پیچیده می‌کنند. بنابراین سند ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان باید اصلاح شود و در این زمینه  اولیا، مدارس، راهنمایی و رانندگی و مدیریت شهری باید به وظایف خود عمل کنند. 

علیخانی گفت: شهرداری تهران ملزم  است لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان را با توجه به اسناد بالادستی ظرف دو ماه به شورا ارائه کند و دستورالعمل‌های دقیق را برای شروع اجرا تنظیم کند. 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران افزود: در ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان آرام‌سازی محیط، توقفگاه استاندارد، برپایی اجرای کارگاه‌ها برای ایمنی دانش‌آموزان، آموزش والدین و دانش‌آموزان و همین‌طور آموزش رانندگان در ایمنی حمل‌ونقل سرویس مدارس مطرح شود. 

 کلیات لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

*مخالفت الویری با لایحه جدید حمل و نقل دانش آموزان

بنابراین گزارش، مرتضی الویری  نیز در این جلسه در خصوص لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان اظهار داشت: بنده مخالف ارائه مصوبه و لایحه جدید در این خصوص هستم چرا که قوانین مشابه در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: در مواردی که قوانین مشابه وجود دارد ولی اجرایی نمی‌شود نباید مجدداً قانون‌گذاری جدید کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شهرداری تهران افزود: در زمینه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان مصوبه و آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که در سال 87 هیأت وزیران تصویب و شورای شهر تهران نیز در سال 88 در قالب شهر دوستدار کودک مصوبه‌ای را داشته است. 

وی افزود: باید این دو مصوبه را کنار هم بگذاریم و آنگاه مشاهده خواهیم کرد که تمام مواردی که مدنظر همکاران بوده است در این مصوبات اعمال شده است. 

نظر شما