شناسهٔ خبر: 147702 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دولت به بازار ثانویه ارز توجه کند

سروش عضو فراکسیون امید گفت: وقتی ما نمی‌توانیم به دلیل محدودیت ارزی یک نرخ را ثابت نگه داریم، باید به بازار دوم ارزی رسمیت بدهیم.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل سروش عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با اشاره به افزایش قیمت دلار، اظهار کرد: نابسامانی در بازار ارز و ایجاد حباب قیمت در این بازار، نباید به رشد قیمت کالای‌های دیگر منجر شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دلار٤٢٠٠ تومانی پاسخگوی همه نیازهای جامعه نیست، تصریح کرد: مطمئنا نیاز جامعه به ارز تقاضا و حباب ایجاد می‌کند بنابراین تقاضای جامعه در زمینه ارز باید مهم تلقی شود حتی اگر قشر متقاضی ارز، یک درصد از جامعه را تشکیل دهند.

سروش افزود: دولت در شرایط فعلی به بازار ثانویه ارز توجه‌ای ندارد و باید این بازار سایه و نرخ دوم ارز مدیریت شود و نمی‌توان آن را رها کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: هرگونه بی توجهی به بازار ثانویه ارز می‌تواند اثر تورمی داشته و تاثیر منفی بر روان جامعه بگذارد چراکه این نرخ نهایتا روی همه آیتم‌های اقتصادی اثر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تجربه همواره نشان داده که بازار ثانویه ارز کل بازار را تحت شعاع خود قرار می‌دهد، متذکر شد: بنابراین این بازار باید به درستی مدیریت شود.

سروش ادامه داد: وقتی ما نمی‌توانیم به دلیل محدودیت ارزی یک نرخ را ثابت نگه داریم، باید به بازار دوم ارزی رسمیت بدهیم.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: تثبیت بازار با یک نرخ نه تنها وجاهت قانونی ندارد، بلکه با محدودیت ارزی که ایجاد شده است، امکان‌پذیر نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما