شناسهٔ خبر: 147692 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هماهنگی لاریجانی با روحانی برای حضور در مجلس/ سرنوشت دومین سوال

روحانی و لاریجانی عضو هیئت رئیسه مجلس، از احتمال حضور روحانی در یکی از جلسات این هفته مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی، درباره احتمال حضور رئیس جمهور در جلسات این هفته مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور و گرانی های اخیر اظهارداشت: با توجه به اینکه دو هفته آینده مجلس تعطیل است، قرار بود ۲ یا ۳ جلسه با مسئولان ارشد دولت درباره مسائل اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

وی افزود: دیروز آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مجلس حضور یافت و مسائلی را مطرح کرد، اما همکاران ما انتظار دارند که این مباحث را عمیق‌تر و ریشه ای تر بررسی کنند و لذا درخواست داشتند تا شخص آقای روحانی هم در مجلس حضور یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: بنابراین برنامه ای برای حضور آقای رئیس جمهور در جلسه فردا یا پس فردای مجلس داریم، اما این برنامه قطعی نیست و به هماهنگی رئیس مجلس و رئیس جمهور موکول شده و در صورت حضور، احتمالاً جلسه "غیرعلنی" خواهد بود.

عباسی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام بیشتر سه قوه برای پیگیری مشکلات مردم در شرایط جنگ اقتصادی، خاطرنشان کرد: دعوت دیروز از معاون اول رئیس جمهور، آغاز راهی بود که مقام معظم رهبری هفته پیش به نمایندگان مجلس تذکر دادند و ما نیز معتقدیم که در این شرایط جنگ اقتصادی نمی‌توان انتظار داشت که دولت به تنهایی مسائل را دنبال و حل کند.

دومین سوال از رئیس جمهور فردا در هیات رئیسه تعیین تکلیف می‌شود

وی در ادامه در خصوص سرنوشت دومین سوال از رئیس جمهور که در ۵ محور تهیه شده بود اما بر سر از حد نصاب افتادن یا نیفتادن امضاهای آن اختلاف‌نظر وجود داشته، اظهارداشت: هدف نمایندگان از طرح سوال از رئیس جمهور، حل مشکلات بوده و نه چالش با دولت، به همین دلیل برخی از همکاران به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر در شرایطی نیستیم که سوال از رئیس جمهور مطرح شود و بهتر است به صورت تعاملی و در قالب نشست‌های سه جانبه توسط سه قوه این مسائل حل شود. لذا امضاهایشان را پس گرفتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: هیئت رئیسه طبق وظیفه اش مراحل قانونی سوال را بررسی می کند و با توجه به اینکه سوال در وقت معین و با حدنصاب امضای کافی به هیئت رئیسه نرسیده بود، اعلام شد که طرح سوال منتفی شده است، اما بعداً بر سر زمان انصراف برخی از نمایندگان اختلاف‌نظر پیش آمد که این موضوع به کمیسیون ویژه تدوین آئین‌نامه و هیئت رئیسه احاله شد.

عباسی خاطرنشان کرد: این موضوع بررسی شده و فردا بعدازظهر هم مجدداً در جلسه هیئت رئیسه مجلس بررسی و تعیین تکلیف می شود.

نظر شما