شناسهٔ خبر: 147680 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مافیای صنعت خودرو در داخل کشور به دنبال تحریم رنو توسط آمریکا هستند

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: افرادی از داخل کشور پیام‌هایی به آمریکا می‌دهند تا رنو را تحریم کند و مافیای این صنعت به خواسته خود برسند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا منصوری، گفت: خودروسازان نتوانسته‌اند قطعه‌ سازان را به گونه‌ای رشد دهند تا بتواند قطعه با ظرفیت صادراتی را تولید کنند، قطعه سازان برای خودروسازان به گونه‌ای تولید کرده‌اند که اکنون علی رغم افزایش قیمت ارز توان صادرات محصولات خود را ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازار کنونی این امکان وجود دارد تا قطعه‌سازان و خودروسازان بیشترین سود ممکن را داشته باشند، گفت: در حال حاضر خودروسازان اقداماتی را انجام می‌دهند تا شرکت رنو علی رغم میلی که دارد در ایران فعالیت نکند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارخانه موجود در ساوه به رنو تحویل داده نمی‌شود در حالی که قرارداد آن منعقد شده است و طول دادن آن توسط داخلی‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: مدیرعامل سابق سایپا و هیات مدیره به شدت مخالفت می‌کردند و تاکنون نیز این کارخانه تحویل داده نشده است، این اقدامان نشان می‌دهد که دست‌های پشت پرده اجازه نمی‌دهند خودرو خوب تولید و صادر کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم مسئولین نظام به موضوع وارد شوند، تصریح کرد: مسئولین باید نسبت به پول پرداختی و قرارداد منعقد شده  نظارت کنند زیرا در این حالت طرف ایرانی باید به تعهد خود عمل کند و کارخانه را در اختیار رنو بگذارد. افرادی از داخل کشور پیام‌هایی به آمریکا می‌دهند تا رنو را تحریم کند و مافیای این صنعت به خواسته خود برسند.

نظر شما