شناسهٔ خبر: 147679 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سازمان امور مالیاتی اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

کبیری عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تشکیل کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازارهای ارز، سکه، خودرو و مسکن را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش «نماینده» سیدتقی کبیری، با اشاره به  تشکیل کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن در سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به دلیل ضعف های اقتصادی، شرایط و معیشت بسیاری از خانوارها با مشکل روبرو شده است؛ اما با این وجود برخی افراد با سوءاستفاده از بی ثباتی در اقتصاد به سودهای نجومی رسیده  و از پرداخت مالیات نیز شانه خالی می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه سازمان امور مالیاتی کشور، کارگروه تخصصی با هدف رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن تشکیل داده اقدام خوبی است؛ اما این موضوع باید از مدت ها پیش در دستور کار قرار می گرفت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:مسئولان اقتصادی کشور باید به این نکته توجه کنند شرایط بازارهای مختلف با التهاب روبرو شده بنابراین رصد مالیاتی بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن هرچند که اقدام صحیحی است؛ اما می تواند باعث شود قیمت ها با رشد بیشتری نیز روبرو شوند.

کبیری در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: رصد مالیاتی بازارها باید به نحوی انجام شود که مانع فعالیت سوداگران در اقتصادشود و نکته مهم دیگر اینکه از افزایش مجدد نرخ ارز، سکه، خودرو و مسکن به بهانه پرداخت مالیات جلوگیری شود.

وی ادامه داد:در خصوص نرخ ارز نیز مسائلی وجود دارد بطور مثال اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای هر دلار در شرایطی که بازار با آشفتگی روبرو شده اقدام مناسبی نبوده و باید دولت از مدت ها قبل ارز را تک نرخی می کرد.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:سازمان امور مالیاتی و نهادهای نظارتی براساس رصدهای دقیق کارشناسی باید اسامی اخلال گران اقتصادی را به قوه قضائیه اعلام کنند.

نظر شما