شناسهٔ خبر: 147675 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نیاز متروی تهران به ۱۳۰۰ واگن/ سرفاصله قطارها به ۲ تا ۳ دقیقه کاهش یابد

کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متروی تهران دارای ۱۳۰۰ واگن است که برای رفاه حال شهروندان این تعداد باید به دو برابر افزایش یابد.

به گزارش «نماینده» مجید کیان پور، کمبود واگن را مشکل اصلی متروی پایتخت دانست و گفت: بر اساس اظهارات مسئولان شهری متروی تهران دارای ۱۳۰۰ واگن است که برای رفاه حال شهروندان این تعداد باید به دو برابر افزایش یابد البته قیمت واگن های مترو بسیار بالا بوده و حدود ۵ هزار میلیارد تومان است که تامین آن به راحتی امکان پذیر نیست.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با توجه به ترافیک سرسام آور پایتخت مترو را از نیازهای اساسی این کلانشهر دانست و گفت: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و به تبع آن تامین سلامت شهروندان از مزایای مهم پرداختن به توسعه مترو است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد واگن ها، ادامه داد: کمبود منابع مهمترین علت عدم توسعه مترو است زیرا شهرداری منابع کافی ندارد و دولت نیز سهم خود را از توسعه مترو پرداخت نمی کند بنابراین نیاز است با تلاش همگانی و استفاده از تمامی ظرفیت ها این کمبودها از طریق استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، فاینانس و اوراق مشارکت رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت کاهش سرفاصله قطارهای مترو تاکید کرد و گفت: در حال حاضر میانگین آن ۴ تا ۵ دقیقه است که در جهت رفاه حال شهروندان نیاز است با افزایش واگن ها این فاصله به ۲ تا ۳ دقیقه کاهش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید سهم ۵۰ درصدی خود را برای توسعه مترو پرداخت کند، افزود: دولت باید توجه جدی به این موضوع داشته باشد.

نظر شما