شناسهٔ خبر: 147664 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

احتمال تاخیر در آماده سازی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران

شهرداری معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، از احتمال تأخیر در نهایی شدن برنامه پنج ساله سوم شهرداری خبر داد و گفت: احتمالاً تا پایان تیرماه برنامه سوم نهایی نشود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الله میرزایی با بیان اینکه برنامه پنج ساله سوم شهرداری هر زمان نهایی شود، از آغاز سال ۹۸ ملاک عمل است، اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد آن است که بودجه ۹۸ بر پایه برنامه سوم، تهیه و تدوین شود.

وی با بیان اینکه محورهای برنامه پنج ساله سوم ابتدا به صورت گزارش کارشناسی، سپس در کمیته کارشناسی و در نهایت در کمیسیون کارشناسی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: تمامی موضوعاتی که ابتدا شورای شهر تهران به ما ابلاغ کرد، دو مرحله نخست آن به اتمام رسیده و باید تنها در کمیسیون کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد، اما کمیسیون‌های شورا موضوعات جدیدی را به برنامه پنج ساله اضافه کردند که گروه کارشناسی در حال بررسی و تهیه گزارش در خصوص این موضوعات است و برای آنکه همفازی و یکنواختی میان موضوعات مطرح شده وجود داشته باشد، مجبوریم کمی ارائه برنامه پنج ساله را به تأخیر بیندازیم و احتمالاً تا پایان تیرماه این برنامه به شورا ارائه نخواهد شد؛ هدف اصلی ما این است که در کمترین زمان، این هماهنگی ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در خصوص اینکه چرا روند تدوین برنامه پنج ساله طولانی‌تر از زمان پیش‌بینی شده بود،  گفت: اصرار داشتیم که در جریان کار برنامه‌ریزی، میان سه گروه همفکری، همزبانی و همدلی ایجاد شود. کارکنان و مدیران شهرداری، اعضا و مشاوران شورای شهر و صاحبنظران بیرون از شهرداری، سه گروهی بودند که تلاش داشتیم مشارکت آنها را در تدوین برنامه داشته باشیم؛ بنابراین این برنامه تا پایان تیرماه به شورا نخواهد رسید.

میرزایی درباره اینکه چه محورهایی به برنامه پنج ساله افزوده شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر محورهای اضافه شده در حوزه اجتماعی و شهرسازی است که موضوعات آسیب‌های اجتماعی، سلامت شهری و سبک زندگی، مشارکت و محله‌محوری، زیست بهتر شهری و در حوزه شهرسازی موضوع حریم و طرح‌های توسعه شهری است.

نظر شما