شناسهٔ خبر: 147663 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان

روحانی نشسته است و کارآمد نیست/ مدیریت نجفی پرانرژی نبود

نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ضمن انتقاد از نحوه مدیریت شهردار سابق تهران، گفت: سبک مدیریتی که آقای نجفی داشتند سبک شارپ و پرانرژی نبود.

به گزارش«نماینده»، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از نحوه مدیریت بی انرژی نجفی، افشانی شهردار فعلی تهران را فردی بیش فعال معرفی کرده و گفته است: افشانی دو ویژگی مثبت فسادستیزی و شفافیت و دست‌پاکی نجفی را دارد.

اهم محورهای گفتگوی نژادبهرام را در ادامه خواهید خواند:

*ما قبلا عضو شورا نبودیم و باید با فضای شورای شهر آشنا شویم تا ظرفیت لازم را برای ارتباط‌گیری ایجاد کنیم. به همین دلیل ترجیح می‌دهم نمره ندهم و همانند ارزیابی عملکرد و سطح‌بندی در دوره دبستان، در قالب کیفیت کار صحبت کنم. با این وصف من می‌توانم بگویم متوسط و خوب عمل کردیم.

 *مقرهای فساد را تا حدود زیادی مسدود کردیم. ایجاد خزانه واحد در شهرداری تهران و شفاف‌ شدن معاملات بالای یک میلیاردی به روی همه شهروندان انجام شد. اینها مقرهایی بود که از آن امکان بروز فساد وجود داشت، ولی شورای شهر تهران این کارها را انجام داد. ضمن اینکه کارهای ساختاری هم انجام شد.

*مردم به‌طور مداوم با اعضا در ارتباط هستند. جالب اینکه اهالی شورا اهل صفحات مجازی هستند و با شهروندان در ارتباط هستند و مرتب از سوی شهروندان مورد سوال هستیم. خود من برخی مواقع نقد می‌شوم و امکان این وجود دارد هر کسی در صفحه اینستاگرام من هر چه می‌خواهد بنویسد و حتی فحش بدهد.

*اخیرا من در صفحه اینستاگرامم توصیه کردم چقدر خوب است از ظرفیت جامعه استفاده کنیم و حمیت، استحکام و وحدت ملی را به نمایش بگذاریم و در زمان جام جهانی همه با نصب پرچم بر سردر خانه‌های خود از این ظرفیت استفاده کنیم که با واکنش‌های گسترده‎ای مواجه شدم؛

*شنیده شدن صدای عدالت جنسیتی در صحن شورا اتفاق مبارکی است که در شورای پنجم انجام شد.

*برخی مواقع به قول دوستان از جلسات خود لایو می‌رویم و موضوعاتی را که مطرح می‌شود، مردم به صورت زنده استفاده می‌کنند. خوشبختانه فضای مجازی به شورا خیلی کمک کرده است. اعضای شورای پنجم ظاهرا همه اهل فضای مجازی و ارتباط با مردم هستند.

* آقای نجفی گفت مطمئن باشید با شما چهار سال هستم. دقیقا همین سوال را کردیم که بیمار نمی‌شوید؟! وقتی آقای نجفی برای ارائه برنامه‌ها آمدند، صراحتا جلوی همه خبرنگاران از ایشان پرسیدیم. من یکی از سوال‌کنندگان بودم. ایشان همه را رد کردند.

* به نظر من رفتار نجفی اشتباه بود و این را به صراحت بیان می‌کنم. من انتظار ندارم همه آدم‌ها یک‌جور فکر کنند، ولی همان زمان به ایشان گفتم چرا صریح و واضح مسائل را مطرح نمی‌کنید؟ گفتند من مساله‌ای ندارم و تنها بیمار هستم. گفتم اگر بیمار هستید مرخصی بگیرید و معالجه کنید. در این مدت هم یکی از معاونان را به‌عنوان جانشین موقت قرار دهید تا کار شما را انجام دهند و مشکلی در این‌باره وجود ندارد. گفت من باید حتما بروم. من نباید استرس داشته باشم. گفتم پس مساله بیرونی است. گفت خیر، چنین نیست. تکذیب کرد.

* سبک مدیریتی که آقای نجفی داشتند سبک شارپ و پرانرژی نبود. شورای ما فعال بود و زمانی که رای آورد، شروع به کار کرد. آقای نجفی ویژگی بسیار موثری داشت، من از ایشان دفاع می‌کنم، ولی در خیلی‌ جاها ایشان را نقد می‌کنم.

*آقای نجفی در خیلی جاها باید حضور می‌داشت که کمتر بود. آقای نجفی باید نسبت به مدیریت نیروهای همکار خود جدیت بیشتری به خرج می‌داد که نداد. آقای نجفی باید تعامل خود را با شورا خیلی بیشتر می‌کرد که نکرد.

*معتقدم آقای افشانی خوب عمل می‌کنند. ایشان مانند شورا بیش‌فعال است. همکاران شورای معاونان آقای افشانی می‌گفتند ایشان در ماه رمضان ساعت ۶ می‌خواستند سرکار باشند. آقای افشانی به برکت ماه مبارک رمضان وارد شورا شد. دو ویژگی مثبت فسادستیزی و شفافیت و دست‌پاکی را آقای نجفی داشتند.

* روحانی اصلاح‌طلب نیست و به نظر من اصولگراست. اصولگراها مانند اصلاح‌طلبان طیف دارند. از صفر تا ۱۰۰ می‌توان اصلاح‌طلب بود و از صفر تا ۱۰۰ هم می‌توان اصولگرا بود. آقای روحانی اصولگراست، ولی رئیس‌جمهور همه کشور است. در این شکی نیست. آقای شهردار هم یک اصلاح‌طلب است، ولی شهردار همه شهر است.

*خوشبختانه دیدار آقای افشانی با آقای لاریجانی، حضور در هیات دولت و حضور در جلسات رهبری چیزهایی بود که برای ما مهم است، چون یکی از ویژگی‌های ما بعد از اصلاح‌طلبی این بود که علاوه‌بر دست‌پاکی، پاسخگویی و شفافیت، ایشان باید قدرت تعامل با تمام نهادهای موثر در سطح شهر را داشته باشد.

*شهرداری می‌گوید طلب از دولت دارم و دولت هم می‌گوید طلب‌های شما را با بدهی‌ها صاف کردم. نکته اینجاست که هیچ‌وقت هیچ‌کدام از بدهی‌ها را حساب نمی‌کنند. البته در زمان آقای نجفی این اتفاق افتاده بود که تیمی تشکیل شد تا بدهی‌ها را حساب کند.

*دولت مدعی است من بدهی خاصی به شهرداری ندارم. پای آن طلب‌هایی که از شهرداری داشتم این بدهی‌ها صاف شده است. ولیکن اصل حرف من چیز دیگری است و بحث بدهی نیست. شهر تهران هزینه پایتخت‌ بودن جمهوری اسلامی ایران را می‌دهد.

*به من گفتند برای هزینه تبلیغات خود یک چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان باید پرداخت کنید. من هم گفتم امکان این را ندارم و تنها ۲۰ میلیون تومان می‌توانم هزینه کنم و بقیه‌اش را هم کمک و صحبت می‌کنم که بتوانیم بنر بزنیم.

*کسی که بیشترین سرمایه‌ اجتماعی را در کشور جمهوری اسلامی در عرصه اصلاح‌طلبی دارد، بعد از آقای خاتمی، آقای عارف هستند.

*در مورد دولت دلم نمی‌خواهد همان عبارت‌های آقای تاجیک را تکرار کنم، در حالی که قبول دارم. دوست دارم عبارت‌های دیگری بیان کنم. این تیم حاضر به اصلاح نیست. تیمی که با آقای روحانی کار می‌کند و آقای روحانی مسئولیت آن را برعهده دارد، حاضر به اصلاح نیست. خطاب ما هم به روحانی است.

*روحانی ۲۴ میلیون رای دارد. ایشان باید در شرایط سخت وارد میدان شود، پا به کار بگذارد و وارد عرصه کار شود. آقای روحانی نشسته است و کارآمد نیست. آن هم در دوره‌ای که این میزان فشار بر ما وارد می‌شود. خیلی منتظر هستم آقای روحانی بلند شود و فریاد بزند. با فریاد ایشان است که می‌توانیم شرایط را از حالت بحرانی خارج کنیم.

*اگر روحانی حتی نمی‌خواهد وارد پروسه تغییر وزرا شود و آنها را کنار بگذارد، یک مقام برای این سمت‌ها تعریف کنید. کار کنید، ورود پیدا کنید، درنگ کردن در این لحظه برای دولت آقای روحانی جایز نیست.

*اصلاح‌طلبان یکی از حامیان آقای روحانی بودند، ولی این به آن معنا نیست که اصلاح‌طلبان دخیل در تصمیم‌گیری‌ها باشند. سه تا چهار وزیر ایشان اصلاح‌طلب هستند. البته به این معنا که اگر اصلاح‌طلبان آن حمایت قاطع را نداشتند آقای روحانی رای نمی‌آوردند، درست است. این لنگرهایی که به پای ایشان بسته شده او را زمین‌گیر کرده و این لنگرها وزرای او هستند. آقای روحانی باید لباس چند وزیر خود را عوض کند .

نظر شما