شناسهٔ خبر: 147661 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب موتلفه

حبیبی: مجلس طوری عمل نکند که از رهبری تذکر بگیرد

حبیبی/2 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مشروعیت مجلس در عمل به بایدها و نبایدهای رهبری است. نباید مجلس طوری عمل کند که در مورد لوایح حیاتی کشور که مستقیم به منافع و مصالح ملی مربوط است، از رهبری تذکر بگیرد.

به گزارش «نماینده»، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اظهار کرد: نباید مجلس طوری عمل کند که در مورد لوایح حیاتی کشور که مستقیم به منافع و مصالح ملی مربوط است، از رهبری تذکر بگیرد. باید مجلس از لوایح بی تأثیر در مسایل اصلی کشور فاصله بگیرد و تنها به لوایح و طرح‌هایی بپردازد که اولویت کشور بوده و ناظر به منافع طبقات ضعیف و متوسط است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اگر قانونی را دولت اجرا نکرد باید مجلس اقدام بکند، بالاخره نظارت مجلس اقتضا می‌کند که به حسن اجرای مصوبات از طرف دولت اشراف کامل داشته باشد و در موارد لازم وارد عمل شود.   امیدواریم با رهنمودها و رهیافت‌های رهبری فصل جدیدی از نقش مجلس در مسایل کشور به عنوان عصاره فضایل ملت بوجود آید.

وی با اشاره به لوایح مسئله‌دار دولت در مجلس گفت: این نمی‌شود دولت در خارج از کشور معاهده‌ای را بپذیرد که با منافع و مصالح ملی سازگار نیست و بعد مجلس مجبور شود آن را تصویب کند. لوایح مربوط به FATF و نیز سند ۲۰۳۰ از قبیل معاهداتی است که در اتاق فکر قدرت‌های بزرگ پخت و پز می‌شود و ما مجبور نیستیم آن را بپذیریم. ما در آن موضوعات باید لوایح و طرح‌های خود را داشته باشیم که ناظر به منافع ملی باشد نه منافع قدرتهای بزرگ جهان!

حبیبی افزود: متاسفانه توجه عده ای از نمایندگان محترم مجلس به امور حوزه انتخابیه‌شان از توجه آنها به امور کلی کشور و انقلاب سنگین‌تر است که نتیجه این عمل آنها ترجیح دادن رضایت خود و جناح خود و مردم منطقه خودشان به رضایت الهی و عدول از حق است. البته این نکته که باید به خواسته‌های مشروع و قابل تحقق مردم منطقه توجه شود مطلب صحیحی است ولی آن دسته از نمایندگان محترم که منافع خود و جناح خود و مردم منطقه‌شان را به منافع اصلی نظام و کشور ترجیح می‌دهند، باید توجه کنند که حضرت امام(ره) به مناسبتی صریحاً فرموده بودند که اگر همه مردم یک چیز بگویند و حق چیز دیگری باشد من جانب حق را خواهم گرفت.

حبیبی تاکید کرد: دولت نباید مجلس را دراین مورد در برابر کار انجام شده قرار دهد؛ این کارها نوعی فرصت‌سوزی در تصویب قوانین است. به هر حال رهبرانقلاب حجت را بر مجلس تمام کردند. باید به این نوع بگومگوها در دولت و مجلس پایان داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از جلسات هماهنگی قوا برای حل مشکلات اقتصادی کشوراظهار کرد: این کار باید هر چه زودتر انجام می‌شد تا قوای کشور در مرزهای جدی نبرد اقتصادی مستقر شوند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکا بیش از ۳۰ سال است در تحکیم زیرساخت‌های یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران تلاش می‌کند. آنها توان اقتصادی مردم را برای ضربه زدن به انقلاب نشانه گرفته‌اند. اما هنوز برخی مسئولین رسمی و برخی از افراد مشهور و غیر مسئول وابسته به برخی از جناح‌ها این اقدامات تجاوزکارانه را جدی نگرفته‌اند و یا نمی خواهند جدی بگیرند.

حبیبی خاطرنشان کرد: باید نخبگان و اساتید اقتصادی به کمک دولت و مجلس و قوه قضائیه بیایند و در سنگرهای این نبرد واقعی حضور پیدا کنند. البته برخی از صاحب نظران و نخبگان در خواب مذاکره با آمریکا به سر می برند و امیدی به آنها نیست.

وی با استقبال از توقف پرداخت دلار به واردات کالاهای غیرضروری، گفت: کدام عقل اقتصادی حکم می‌کند برای واردات سطل آشغال و اقلام بی‌ارزش، دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی بدهد؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: سران قوا باید به این مسئله ورود کنند و مصوبات مهم و کلیدی در این مورد را اجرا نمایند.

حبیبی با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی در مورد برجام و احتمال خروج ایران از قرارداد گفت: از مذاکرات با اروپا آبی گرم نمی‌شود. اشتهای آنها  در طرح مطالبات غیرمشروع از ایران بیشتر از آمریکایی‌هاست. ضمن اینکه تصمیمات اتحادیه اروپا نه کافی و نه مفید و نه عملی است. نهادهای اقتصادی در اروپا بیشتر از اینکه تابع تصمیمات اتحادیه اروپا باشند، متأثر از نفوذ خزانه‌داری آمریکا و تهدیدهای روزافزون آن هستند.

وی با اشاره به جنگ تعرفه‌ها بین اروپا و آمریکا و چین تصریح کرد: این جنگ هیچ تاثیری در برجام ندارد. ما فقط می‌توانیم تماشاگر این بازی برای بسط چند جانبه‌گرایی در جامعه جهانی باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تهدید تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی گفت: تمدید تحریم‌ها علیه کره شمالی نشان داد، کل مذاکرات و توافقات روی هواست؛ نه کره شمالی به آن خوشبین است و نه آمریکایی‌ها روی آن حساب باز می‌کنند. ملاقات ترامپ با رئیس جمهور کره شمالی بیشتر به حضور در یک نمایشنامه کمدی شباهت داشت.   البته کره‌ای‌ها هوشمندانه برخورد کردند و نشان دادند دشمن را خوب می‌شناسند. آنها امتیاز گرفتند، بدون اینکه اعتباری بدهند.

وی همچنین مبادله آتش‌بس حماس و رژیم صهیونیستی را یک گام به جلو برای حرکت مقاومت توصیف کرد و گفت: صهیونیستها زیر آتش موشکهای حماس و بادکنک‌های آتش‌زا که به جان مزارع آنها افتاده است، دست و پا می‌زنند و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ما بارها گفته ایم رژیم غاصب صهیونیستی جز زبان زور هیچ زبان دیگری را نمی فهمد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اوضاع در سوریه و عراق را خوب توصیف کرد و به روند تحولات یمن پرداخت و افزود: ائتلاف عربستان باکمک نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در سه مرتبه حمله به الحدیده شکست خورده است و انبوهی از کشته و زخمی و اسیر به جا گذاشته است. یمنی‌ها ضرب شصت خوبی به آنها نشان دادند. موشک‌ها و پهپادهای یمن فرصت هرگونه تحرک از آنها را سلب کرده است. عربستان و امارات با شکست خفت‌بار در یمن نتوانستند چیزی بدست آورند.

حبیبی در ادامه با اشاره به نامه برخی از مدعیان اصلاح طلبی مبنی بر مذاکرات مستقیم با آمریکا اظهارکرد: بنده در این مورد موضع صریح حزب را اعلام کردم. خوشبختانه شماری از اصلاح‌طلبان از این عمل خائنانه تبری جستند. امضاء کنندگان آن نامه خفت بار خواب نیستند بلکه خودشان را به خواب زده‌اند. قرار گرفتن شماری از امضاهایی که هیچ سنخیت فکری با هم ندارند و ضد انقلاب هستند در کنار کسانی که ادعای اصلاح‌طلبی دارند واقعاً تأسف‌بار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مسئولان رسانه ملی با رئیس جمهور و مراجع عالیقدر اشاره کرد و گفت: مسئله جنگ روانی دشمن علیه ملت جدی است.   به هر حال جلوی ضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است. باید به رسانه ملی کمک کرد تا در برابر جنگ روانی دشمن قدرتمندانه عمل کند.

حبیبی یادداشت روشنگرانه محمد جواد ظریف وزیر محترم خارجه کشورمان در انتشار فهرست جنایات آمریکا و طرح مطالبات قانونی ایران را یک اقدام مثبت تلقی کرد و گفت: ای کاش این بیانیه زودتر صادر می‌شد تا طرف‌های آمریکایی و اروپایی می‌فهمیدند درک ملت ایران از خیانت‌ها و جنایات و برخوردهای مخرب آنها چیست؟

وی همچنین به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و قضات را به اجرای عدالت، برخورد با حقوق‌های نجومی و مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با فساد و اقدام جدی برای جلوگیری از اطاله دادرسی دعوت کرد. انتظار مردم از قوه قضائیه خیلی بیش از آنچه تاکنون اتفاق افتاده، می‌باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با گرامیداشت یاد معلم اخلاق و روحانی متقی و وارسته مرحوم حجت‌الاسلام والمسمین سید علی اکبر حسینی گفت:  مردم ایران برنامه‌های خوب مرحوم حسینی را در سیمای جمهوری اسلامی تحت عنوان اخلاق در خانواده از یاد نمی‌برند. نقش ایشان در تحکیم خانواده به یاد ماندنی است گفتار و رفتار ایشان سرشار از صدق دینی، اجتماعی و سیاسی بود.

نظر شما