شناسهٔ خبر: 147654 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه

اشتری فرمانده نیروی انتظامی خطاب به خودروسازان گفت: اگر خودروسازان استانداردها را رعایت نکنند، ناجا مانع می‌شود که خودروها در دست مردم قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در اولین نشست فصلی مدیران ستادی و رؤسای پلیس‌راه و راهور ناجا با اعلام این مطلب که باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها در کاهش تصادفات مشخص شود، اظهار داشت: با صراحت و با قاطعیت می‌گویم که باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها را دنبال کنیم، اگر خودروساز ایمنی و استاندارد لازم را ندارد و  خودرو مشکل ایمنی دارد، باید ابلاغ و اعلام کرده و از استفاده خودرو در کشور جلوگیری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: استانداردها باید رعایت شود وگرنه ناجا مانع می‌شود که خودرو در دست مردم قرار گیرد؛ سیستم‌های ایمنی خودرو باید استانداردها لازم را داشته باشد.

وی به حوزه جاده‌ها پرداخت و گفت:‌استانداردسازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز باید لحاظ شود؛ در گذشته ۸ هزار نقطه حادثه‌خیز داشتیم که هم‌اکنون از تعداد آنها کاسته شده اما به جاده‌های روستایی و فرعی کمتر توجه شده، درحالی‌که هم‌اکنون بیشتر سفرها به سوی مناطق فرعی و روستایی متمرکز شده است.

سردار اشتری از رؤسای پلیس‌راه و راهور خواست که ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز را از وزارتخانه‌های مربوط ازجمله وزارت راه مطالبه کند و هر استانی در محدوده خود این نقاط را مشخص کرده و به استاندارد و فرماندار اعلام کنند؛ ما هم به وزارتخانه و دولت اعلام کرده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

این مقام ارشد ناجا تأکید کرد: ما برای رسیدن به این هدف باید مسئول‌سازی کنیم و این قضیه را پیگیری خواهیم کرد؛ چراکه جان مردم، انسان‌ها و خانواده‌ها برای ما ارجح است و باید سفری امن را برای آنها مهیا کنیم؛ اینکه مکاتبه شود کافی نیست باید پیگیری کرد و به مسئول بالاتر هم ارجاع کرد. نباید متوقف شد.

وی افزود: چند سال است نقاط حادثه‌خیزی داریم اگر اراده محکمی باشد این موضوع حل می‌شود؛ باری به هر جهت عده‌ای رفتار می‌کنند؛ باید زمانی مشخص شود و طبق برنامه اعلام کنند که چه موقع برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما