شناسهٔ خبر: 147624 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمبود شدید کود شیمیایی کشاورزان را با مشکل روبرو کرده

شاعری دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کمبود شدید کود شیمیایی در کشور سبب نارضایتی کشاورزان شده است و در این رابطه وزیر جهاد کشاورزی باید اقدام عاجلی برای رفع این مشکل انجام دهد.

به گزارش «نماینده»، علیمحمد شاعری نماینده مردم بهشهر و دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کمبود شدید کود شیمیایی برای کشاورزان اظهار داشت: این مساله در کشور ایجاد مشکل کرده است و وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه باید پاسخگو باشد. 

وی افزود: در پی مشکلاتی که در اثر حمل و نقل کود شیمیایی ایجاد شده است کشاورزان کشور به ویژه در مناطق شمالی کشور با کمبود کود شیمایی مواجه شدند. 

دبیرکمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون فصل مصرف کود شیمیایی برای کشت بهاره است و به ویژه برای کشت برنج در این رابطه کشاورزان کشور با مشکل مواجه شده‌اند. 

شاعری ادامه داد: بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به تامین و توزیع منابع کود شیمیایی اقدام عاجل صورت دهد. و جلوی این نارضایتی کشاورزان را بگیرد. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: در صورت ادامه روند فعلی قطعا با کاهش تولید محصولات کشاورزی روبرو خواهیم بود. 

دبیرکمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر کمیسیون متبوعش به وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص عنوان کرد: ما طی این تذکر خواستار دستورات لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی شدیم تا با هماهنگی شبکه حمل و نقل هر چه سریعتر برای حل این مشکل اقدام ویژه‌ای صورت گیرد. 

نظر شما