شناسهٔ خبر: 147614 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جدیدترین ناوشکن ایرانی با نام «دنا» می‌آید

دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن «دنا» به ناوگان جنوب تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش«نماینده»، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نامگذاری جدیدترین ناوشکن ساخته شده برای نداجا به نام «دنا» خبر داد و گفت: این ناوشکن که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده، بزودی به ناوگان دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور ملحق خواهد شد.

وی جزئیات بیشتری از مشخصات و ویژگی‌های این ناوشکن اعلام نکرد ولی گفت که «دنا» جدیدترین شناور ساخته شده از کلاس موج است.

بنابراین گزارش، ازجمله شناورهای دیگر در این کلاس، «جماران» و «سهند» (جدید) در ناوگان جنوب و «دماوند» در ناوگان شمال نداجا هستند که به نظر می‌رسد ناوشکن جدید نیز تاحدود زیادی به آنها شبیه باشد.

به گفته دریادار خانزادی، کار ساخت ناوشکن «سهند» نیز با انجام تست های دریایی رو به پایان بوده و تا پایان آذرماه سال جاری به همراه ناو «دنا» عملیاتی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: زیردریایی «فاتح» نیز که اولین زیردریایی کلاس متوسط ساخت جمهوری اسلامی ایران است بزودی رونمایی خواهد شد.

دریادار خانزادی به روند تعمیرات ناوشکن دماوند نیز اشاره کرد و افزود: کار تعمیرات ناوشکن دماوند هم همانطور که قول داده‌ایم، تا پایان سال تمام خواهد و این شناور کمتر از دو سال دیگر به توانایی‌های قبل خود و حتی بیشتر دست می‌یابد.

به گزارش فارس، ناوشکن دماوند در ماه‌های اخیر در اسکله بندر انزلی دچار سانحه شد و آسیب‌های شدیدی به آن وارد آمد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات علی‌رغم تحریم‌های همه جانبه و در لبیک به فرمان رهبری مبنی بر شتاب مضاعف در تقویت توانمندی های دفاعی، به دست متخصصان داخلی صورت گرفته است.

نظر شما