شناسهٔ خبر: 147613 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

عامل گرانی مسکن و کالاها عدم مدیریت صحیح کشور است

لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز از هر فرد کوچه بازاری هم بپرسید به خوبی می‌داند که عدم مدیریت صحیح عامل گرانی مسکن و دیگر کالاهای اساسی در کشور است.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه در حال حاضر افزایش قیمت مسکن عاملی سیاسی دارد و به زودی این موضوع حل خواهد شد، اظهار داشت: برخی به دنبال این هستند تا هر چیزی را با توجیه سیاسی همراه کنند اما اینکه بخواهیم هر چیزی را به مسائل سیاسی ربط دهیم عقلانی و منطقی نیست.

وی افزود: به طور مثال اگر با یک مفسد اقتصادی برخورد شود می‌گویند یک تسویه حساب سیاسی بوده است این در حالی است که اگر امروز  از هر فرد کوچه بازاری هم بپرسید به خوبی می‌داند که عدم مدیریت صحیح عامل گرانی مسکن و دیگر کالاهای اساسی در کشور است.  

موسوی لارگانی تصریح کرد: افزایش قیمت سکه، ارز، مسکن و ... موضوعاتی بود که در دولت‌های قبلی همواره مورد انتقاد کارشناسان قرار می گرفت و عملکرد نادرست مسئولان وقت در این خصوص را زیر سوال می‌بردند. این افراد عنوان می‌کردند که عدم مشورت با کارشناسان و متخصصان اقتصادی و به کار نگماردن آنها موجب چنین مشکلاتی شده است.  

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: این در حالی است که همین منتقدان نسبت به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم سکوت اختیار کرده اند و ما همچنان شاهد هستیم پس از پنج سال از عمر دولت تدبیر و امید همچنان مشکلات اقتصادی کشور بیش از گذشته شدت یافته است.  

وی با بیان اینکه آخوندی پیش‌تر مسکن مهر را زیر سوال برده بود، یادآور شد: بنده نیز انتقاداتی نسبت به این مسکن داشتم و معتقدم مسکن مهر از هر حیثی مبرا از اشتباه نیست، اما به دور از دایره انصاف است که عده‌ای به طور کلی این طرح را زیر سوال ببرند و بگویند با وجود وسعت مسکن مهر این مسکن نتوانست هیچ گونه اشتغالی ایجاد کند.  

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی بیان داشت: آقایان در ابتدای دولت یازدهم اعلام کردند که طرح مسکن اجتماعی را جایگزین مسکن مهر کرده اند این در حالی است که پس از گذشت پنج سال این طرح هنوز بر روی کاغذ نیامده و حتی به استان‌ها بخشنامه نشده است که هدف این مسکن چه چیزی است و برای چه طیفی از جامعه در نظر گرفته شده است.  

موسوی لارگانی افزود: کاملا غیرکارشناسی است که آقایان هیچ برنامه‌ای برای بازار مسکن ندارند و افزایش قیمت آن را یک امر سیاسی می‌دانند و همچنین عنوان می‌کنند که این افزایش قیمت مانند سکه، خودرو، ارز و ... را حباب تلقی می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو ادعا می‌کنند که سایت فروش آن‌ها باز است این در حالی است که برای فروش یک خودروی چینی که در داخل مونتاژ می‌شود در هر نمایندگی یک سهمیه پیش بینی شده است و با این اوصاف عملا هیچ کس نمی‌تواند خودرو را خریداری کند.  

وی با بیان اینکه اگر واقعا خودرو تولید کرده ایم باید در اختیار مردم قرار دهیم، تصریح کرد: خودرویی که شش ماه پیش ۱۴۷ میلیون تومان بوده امروز بنا به ادعای آقایان ۱۶۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما عملا در بازار بالای ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وی در پایان با تاکید براینکه معتقدم باید دولت یک برنامه ریزی جدی در بازار مسکن داشته باشد، خاطرنشان کرد: اکنون فصل جابه جایی مستاجران است و خانواده ها برای روشن شدن تکلیف فرزندان خود که به مدرسه می‌روند باید هر چه سریع‌تر تصمیم گیری کنند از این رو مسئولان باید تصمیم عاجلی در این خصوص اتخاذ کنند.

نظر شما