شناسهٔ خبر: 147609 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نظر واعظی درباره بالابردن توقع مردم توسط رسانه‌ها

واعظی/1* رئیس دفتر رئیس‌جمهور در تشریح منظور سخن رئیس‌جمهور درباره عملکرد رسانه‌های داخلی به تسنیم می‌گوید: برخی هنوز فکر می‌کنند در شرایط قبل از تحریم آمریکا هستیم، منظور آقای روحانی روشن بود.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در ضیافت افطاری با اصحاب رسانه با تأکید بر رسالت رسانه‌ها در جامعه گفت: نباید در رسانه‌ها توقعات مردم را بیجا بالا ببریم، چرا که بالا بردن بی‌حساب توقعات مردم یعنی ایجاد ناامیدی در آنها، بلکه باید توقعات را در حد مقدورات و توان ملی سامان و پاسخ دهیم.

این سخن رئیس‌جمهور بلافاصله با انتقاد برخی چهره‌های اصلاح‌طلب روبه‌رو شد؛ از جمله عباس عبدی فعال سیاسی که خود وی نیز در همان ضیافت یکی از سخنرانان بود. او در این خصوص می‌گوید: این خود روحانی و دولتمردان بودند که توقعات مردم را به‌خاطر برجام بالا بردند، بنابراین نباید توپ را به زمین رسانه‌ها به‌خصوص مطبوعات بیندازیم.

حالا محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهو در تشریح منظور سخن رئیس‌جمهور می‌گوید: منظور آقای رئیس‌جمهور روشن بود! شما ببینید وقتی طرح و یا مصوبه‌ای در مجلس می‌خواهد تصویب شود ۲۹۰ نماینده هر کدام بر اساس منافع منطقه‌ای خود صحبت‌هایی را می‌کنند و توقعات خود را مطرح می‌کنند.

وی افزود: وقتی برخی از این صحبت‌ها بدون پایه و اساس در رسانه‌ها تیتر می‌شود نتیجه‌اش این می‌شود که کسانی که پشت‌پرده را نمی‌دانند مطالباتی را مطرح می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که برخی افراد بدون اینکه اطلاعاتشان کامل باشد و از شرایط کشور جامعه آگاه باشند فکر می‌کنند کشور در شرایط قبل از تحریم آمریکا است و همه آنچه را در ذهن داشتند مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: نظر رئیس‌جمهور این است که بدانیم الآن با برخی محدودیت‌ها از سوی آمریکا مواجه هستیم و باید بتوانیم در داخل کشور انسجام، وحدت و هماهنگی قوای سه‌گانه را دنبال کنیم تا مسائل‌مان را حل‌وفصل کنیم، از سوی دیگر باید بتوانیم محدودیت‌ها و توانایی را به‌نحوی درست به مردم منتقل کنیم چراکه مردم خوبی داریم که همراه ما هستند.

نظر شما