شناسهٔ خبر: 147595 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تخلف عراق در صدور روادید اربعین برای ایرانی‌ها/ ورود مجلس به پرونده

کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نایب رئیس این کمیسیون مامور پیگیری تخلفات در صدور روادید اربعین شده است.

به گزارش «نماینده» محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مراسم اربعین سال گذشته سفارت عراق در کشورمان، برای سهولت در صدور ویزا مجوز ایجاد ۴ شرکت را داده بود، گفت: این ۴ شرکت از وزارت امور خارجه و سفارت عراق مجوز دریافت کرده بودند.

وی با بیان اینکه بعضاً این ۴ شرکت در روند صدور ویزاها تخلفاتی داشته‌اند، ادامه داد: البته تاکنون مشخص نشده که این خطاها با هماهنگی یا بدون هماهنگی با سفارت عراق در کشورمان رخ داده است.

نماینده مردم کرج در مجلس در تشریح  تخلفاتی صورت گرفته، تصریح کرد: این شرکت‌ها باید رقمی حدود ۴۰ دلار برای صدور ویزا دریافت می‌کردند که در برخی مواقع این رقم بیشتر بوده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: ما از سوی کمیسیون امیر خجسته را به ستاد اربعین  اعزام کردیم تا پیگیری‌هایی در این باره انجام شود.

کولیوند تصریح کرد: پس از مباحثی که درباره ۴ شرکت مجوزدار از سوی سفارت عراق مطرح شد، هماهنگی‌هایی با دولت، وزارت امور خارجه و سفارت عراق در ایران و همچنین وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت کشورمان انجام شد تا اگر شرکتی برای سهولت صدور روادید ایجاد شد، نرخ مصوب را بر اساس پول کشورمان دریافت کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه وزیر کشور نیز قول داده  این موضوع را پیگیری کند، گفت: امیر خجسته نیز از طرف کمیسیون مامور شده  تا این موضوع را پیگیری کند.

نظر شما