شناسهٔ خبر: 147593 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بروجردی: درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا "خودباختگی" است

بروجردی/2 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا، تفسیری جز خودباختگی در برابر آمریکا ندارد و این خواب هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

به گزارش «نماینده»، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به نامه 100 تن از فعالان سیاسی خطاب به مسئولان عالی‌رتبه نظام و درخواست بازنگری در تصمیمات اساسی و مذاکره مستقیم با آمریکا، گفت: در طول چهار دهه گذشته و از دوران حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و در دوره رهبری کنونی مقام معظم رهبری شاهد افراد خودباخته در برابر آمریکا بودیم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اعتبارشان را نزد هم‌پیمانان خود از دست داده و به عنوان دولت منفور و هنجارشکن در عرصه بین‌المللی از آنها یاد می‌شود، تا به حال وضعیت آمریکا در عرصه جهانی به این میزان بد و در حالت انزوا قرار نداشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: خط سیاسی نظام با منطق بسیار قوی در این زمینه روشن است؛ آمریکا دشمن ملت ایران بوده و این دشمنی را در طول انقلاب به اثبات رسانده است.

بروجردی که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، ادامه داد: هدف‌گذاری آمریکا با خروج از برجام در جهت تعمیر دوباره تحریم علیه ملت ایران نشان از دشمنی افزون‌تر آمریکا با ملت و جمهوری اسلامی ایران است، با این حال چنین درخواستی در این مقطع تفسیری جز خودباختگی در برابر آمریکا ندارد و این خواب هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اضافه کرد: ملت ایران بارها نشان دادند که چنین تفکر و دیدگاهی مخالف بوده، لذا این اقدام از موضع ذلت در برابر آمریکاست و کاملا مردود است.

نظر شما