شناسهٔ خبر: 147592 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گزینه‌های هیئت‌رئیسه مجلس برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰+ اسامی

کمیسیون اصل 90 عضو هیئت‌رئیسه مجلس گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان برای سال سوم مجلس دهم را اعلام کرد.

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گفت: تقریبا اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس طی هفته‌های اخیر انتخاب شدند اما طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس کمیسیون اصل 90 براساس تصمیم هیئت‌رئیسه پارلمان انتخاب می‌شود.

وی افزود: براساس تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس، آقای داوود محمدی، رئیس فعلی کمیسیون اصل 90 برای سال سوم مجلس دهم از سوی هیئت‌رئیسه مجلس به صحن پارلمان به عنوان گزینه ریاست بر این کمیسیون انتخاب شد اما این مسئله با اعتراض برخی از نمایندگان روبه‌رو شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در تشریح علت اعتراض تعدادی از نمایندگان برای معرفی داوود محمدی به عنوان گزینه ریاست کمیسیون اصل 90، اظهار داشت: 7 تن از نمایندگان مجلس معتقدند که طبق آیین‌نامه داخلی قوه‌مقننه می‌بایست بیش از یک نفر برای ریاست کمیسیون اصل 90 در صحن پارلمان معرفی شود تا نمایندگان از بین آنها، در نهایت یک نفر را برای ریاست این کمیسیون انتخاب کنند.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: بر همین اساس و پیرو اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس، مقرر شده که گزینه‌های دیگر ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس، غیر از آقای داوود محمدی؛ یعنی آقایان فرهاد تجری و بهرام پارسایی(اعضای ثابت کمیسیون اصل 90) نیز در نشست هفته آینده هیئت‌رئیسه مجلس بررسی شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هیئت‌رئیسه مجلس هفته آینده پیرامون معرفی گزینه‌های نهایی ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس تشکیل جلسه می‌دهد.

نظر شما