شناسهٔ خبر: 147585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بروجردی: نامه ظریف به معنای مذاکره با آمریکا نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعلام مواضع و نوشتن نامه‌ای خطاب به وزیرخارجه آمریکا به معنای مذاکره یا اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا نیست، بلکه دفاع از موضع جمهوری اسلامی است.

به گزارش«نماینده»، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و تهیه فهرستی از مطالبات ایران از آمریکا در واکنش به ادعای چندی پیش «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، مبنی بر خواسته‌های ۱۲گانه او از ایران، گفت: اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران باصراحت از وظایف قانونی وزیر امور خارجه کشور است تا از منافع ملی، دیدگاه‌های انقلابی ملت و به‌طور ویژه مقام معظم رهبری دفاع و سیاست‌ها را تبیین کند.

وی تصریح کرد: اعلام مواضع و نوشتن نامه‌ای خطاب به وزیرخارجه آمریکا به معنای مذاکره یا اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا نیست، بلکه دفاع از موضع جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، تأکید دارد: اقدام آمریکایی‌ها در جنایت در سوریه و عراق از طریق حمایت گسترده از داعش، مشارکت در جنگ یمن و تجهیز ارتش عربستان به مدرن‌ترین سلاح‌ها برای کشتار مردم یمن باید به میز محاکمه کشانده شود.

بروجردی ادامه داد: در حقیقت با توجه به گستردگی جنایت آمریکا علیه بشریت و به‌ ویژه علیه حقوق کودکان و به بند کشیدن آنها به بند و جدا کردن کودکان از والدین مهاجر، به عنوان جنایتکار جنگی باید در دادگاه بین‌المللی پاسخگوی افکار عمومی همه جهانیان باشد.

وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل «مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای در خلیج فارس» برای حل بحران‌های منطقه‌ای و دستیابی به منطقه قوی‌تر از سوی محمدجواد ظریف، گفت: سیاست جمهوری اسلامی در منطقه مشخص است، روابط ایران با برخی کشورها چون عمان، قطر و کویت نیز برقرار است، اما با برخی به دلیل دنباله‌روی از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباطات محدود و متوقف شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: برخی کشورهای منطقه در جبهه دشمنان امت اسلامی قرار گرفته و سعودی‌ها در صدر این جبهه هستند، بنابراین عربستان برای گام نخست باید دست از کشتار مردم مظلوم یمن بردارد و پاسخگوی جنایت خود در این کشور باشد.

نظر شما