شناسهٔ خبر: 147579 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهید چمران به «ما می‌توانیم» اعتقاد راسخ داشت

چمران.jpg رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهید چمران اعتقاد راسخ به «ما می‌توانیم» داشت ، اظهار داشت: ایشان دانشمند بزرگی بود که در عداد دانشمندان بزرگ رشته خود یعنی فیزیک پلاسما محسوب می‌شد.

به گزارش«نماینده»، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به‌مناسبت ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار گفت:‌ حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی فلسطین و حماس راه امام حسین(ع) را دنبال کردند و پیروز شدند.

وی افزود: یمن مظلوم هم امروز راه امام حسین(ع) را دنبال می‌کند و ان‌شاءالله پیروز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید چمران اعتقاد راسخ به «ما می‌توانیم» داشت ، اظهار داشت: ایشان دانشمند بزرگی بود که در عداد دانشمندان بزرگ رشته خود یعنی فیزیک پلاسما محسوب می‌شد. 

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: شهید چمران در سال ۴۹ پس از ۱۴سال حضور در آمریکا، به لبنان رفت و خطاب به رزمندگان گفت «من برای شما بشارتی عظیم آورده ام که حلّال همه مشکلات است؛ بشارتی که طاغوت ها را سرنگون می‌کند. بشارت خیر، بشارت پیروزی و وصل به معشوق؛ این بشارت، شهادت است. من می‌خواهم با اسرائیل ولو با مشت بجنگم. می‌خواهم به اسرائیل بفهمانم که آن ها را روسیاه خواهم کرد.» 

وی خاطرنشان کرد: شهید چمران رزمنده‌ای قوی بود که در رزم و جنگ های چریکی بی نظیر بود؛ وی توانست سیاستمداری عارف و هنرمندی لطیف الطبع باشد. او دانه های مقاومت اسلامی در لبنان را غرس و در برابر فالانژها هشت سال ایستادگی کرد.

چمران تاکید کرد: شهید چمران در ایران توانست، شب تیره شکست پاوه را به حماسه‌ای بزرگ تبدیل کند؛ در سوسنگرد محاصره را بشکند و به قلب تانک های دشمن بزند و آن ها را شکست بدهد.

وی ادامه داد: شهید چمران توانست در شرایط بسیار سخت آن روز اهواز که نان پیدا نمی‌شد، در شش ماهه اول جنگ، زیردریایی بسازد و همانجا به آب بیاندازد.

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: او توانست اولین موشک ایران را آزمایش کند و ستاد جنگ های چریکی را در معیت آیت‌الله خامنه ای شکل بدهد. 

نظر شما