شناسهٔ خبر: 147567 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت به بازار غیررسمی ارز رسیدگی کند

محمدرضا پورابراهیمی/* رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در نظر داشته باشیم که تا دولت به بازار غیررسمی ارز رسیدگی نکند، قطعاً التهاب بازار فروکش نکرده و روند افزایش قیمت‌ها کنترل نخواهد شد.

به گزارش«نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: در حال حاضر در بازارها مختلف شاهد عدم ثبات هستیم که این امروز باعث ایجاد مشکلات و معضلاتی برای اقتصاد کشور و همچنین مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین دلیل عدم ثبات در بازار، تغییرات شدید نرخ ارز است، تصریح کرد: نوسان قیمت‌ها به دلیل تغییرات مداوم نرخ ارز صورت می‌گیرد و تا جلوی این تغییرات گرفته نشود، نوسانات قیمت ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازار غیررسمی ارز فعال بوده و در نوسانات نرخ ارز تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: این بازار خارج از نظارت دولت بوده و دولت و دستگاه‌های نظارتی اقدام جدی برای مقابله با آن انجام نمی‌دهند.

پورابراهیمی بیان کرد: سیاست‌های ارزی دولت نتوانسته، بازار را آرام نگه دارد؛ باید در این راستا به دولت کمک کرد تا بازار ارز از بی‌ثباتی نجات پیدا کند، چراکه ادامه این روند باعث ایجاد مشکلاتی زیادی برای اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشکیل بازار متشکل ارز برای مدیریت بازار بهترین راه حل برای ایجاد ثبات است، گفت: این طرح توسط مجلس پیگیری شده است و باید به صورت کامل برای حل مشکلات اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که تا دولت به بازار غیررسمی ارز رسیدگی نکند، قطعاً التهاب بازار فروکش نکرده و روند افزایش قیمت‌ها کنترل نخواهد شد.

پورابراهیمی در پایان متذکر شد: با توجه به روند فعلی اقتصاد کشور، قیمت ارز عامل مهمی در تصمیمات اقتصادی است، بنابراین دولت باید به بازار ثانویه نیز توجه داشته باشد.

نظر شما