شناسهٔ خبر: 147564 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

محل تدفین معلم اخلاق تغییر کرد

در حالی که تا دیشب قرار بود مراسم تدفین حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر حسینی در کنار مسجدی که امامت جماعت آن را به عهده داشت و در جوار شهدای گمنام برگزار شود، امروز اعلام شد که او در شهرری و در جوار حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) آرام خواهد گرفت.

به گزارش«نماینده»،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر موسوی حسینی، استاد اخلاق که مردم او را با برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده» می‌شناختند، عصر پنجشنبه در ۷۹ سالگی به علت عارضه قلبی در بیمارستان مهر دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع این معلم اخلاق، ساعت ۹.۳۰ صبح امروز جمعه یکم تیرماه از مسجد «فائق» واقع در خیابان ۱۷ شهریور آغاز شده و تا ساعتی دیگر به شهرری و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) منتقل می‌شود.

وی که زاده ۱۳۱۸ تهران بود، پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه‌های علمیه تهران و قم شد و دروس اصول و فقه را فرا گرفت و پس از اتمام دروس خارج فقه و اصول از مراجع طراز اول قم و تهران کسب اجتهاد کرد.

حجت الاسلام حسینی، همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری خمینی به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد.

برخی اساتید ایشان عبارت بودند از: سیدمحمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، سیدمحمد حسین حسینی طهرانی، صاحب کتاب‌های معادشناسی و امام شناسی، سیدمحمدحسین بهشتی، آیات عظام جوادی آملی، جعفر سبحانی، خوشوقت و ....

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم، مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه از دیگر مسئولیت های آن مرحوم بوده است.

مردم این روحانی را با نام «حسینی اخلاق در خانواده» می‌شناختند؛ چرا که وی در دهه ۶۰ مجری برنامه پرطرفداری بود که از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شد و به مسائل و مشکلات خانوده‌ها می‌پرداخت.

مرحوم حسینی همچنین  از نظر اخلاق، تعلیم  و تربیت و عمل به آنها زبانزد خاص وعام بود. 

نظر شما