شناسهٔ خبر: 147560 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین وضعیت طرح تفکیک و ادغام وزارتخانه‌ها در مجلس

میرزایی نکو سخنگوی کمیسیون "مشترک اصلاح ساختار دولت"، از ارجاع گزارش نهایی این کمیسیون درباره تفکیک ۳ وزارتخانه به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» قاسم میرزایی نکو سخنگوی کمیسیون "مشترک اصلاح ساختار دولت" در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع اصلاح ساختار دولت، اظهار داشت: لایحه‌ای از سوی دولت مبنی بر تفکیک ۳ وزارتخانه راه‌ و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت ورزش و جوانان به کمیسیون واصل شده است.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون طی جلسات متعدد و با حضور کارشناسان مربوطه لایحه مذکور را بررسی کردند، افزود: در نهایت در جلسه اخیر کمیسیون لایحه مذکور به رای گذاشته شد و اعضای کمیسیون به آن رای منفی دادند. نمایندگان معتقد بودند که شرایط و وضعیت جداسازی وزارتخانه‌ها به گونه‌ای است که زمان و توانی را برای خدمت رسانی دولت باقی نمی‌گذارد لذا با این لایحه مخالفت کردند.

میرزایی نکو با بیان اینکه اعضای کمیسیون درباره بررسی لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها جلساتی نیز با نماینده دولت و مسئولان سازمان امور استخدامی و اداری داشتند، گفت: دولت بر این کار اصرار داشته و پا فشاری می‌کند تا تفکیک این ۳ وزارتخانه انجام شود.

سخنگوی کمیسیون "مشترک اصلاح ساختار دولت" با بیان اینکه گزارش نهایی کمیسیون مشترک به هیئت رئیسه ارائه شده است، اظهار داشت: گزارش رد این لایحه در نوبت دستورکار مجلس قرار دارد تا در صحن علنی قرائت و درباره آن رای گیری شود.

نظر شما